Ryanair przedłuża darmową zmianę lotów! Ale może zawiesić wszystkie trasy naraz!

Dobre i złe wieści od Ryanaira.

Na początek dobre informacje: Ryanair zdecydował, że przedłuży okres, w którym będzie umożliwiał darmową zmianę daty przelotów. Teraz będzie można bezpłatnie przebookować lot aż do końca kwietnia tego roku. W ostatnim swoim komunikacie przewoźnik znosił opłaty jedynie do 31 marca, zatem przedłużono ten okres o miesiąc.

Fot. Ryanair

Chochla dziegciu

Niestety są też i złe informacje. Ze względu na obecną sytuację w Europie spowodowaną epidemią koronawirusa, irlandzki przewoźnik spodziewa się spadku liczby wykonywanych lotów aż o 80%, w samym tylko kwietniu i maju. Niewykluczone również, że zarząd firmy zdecyduje się uziemić całą swoją flotę.

Skąd takie czarne scenariusze? Już w niedzielę Ryanair musiał zawiesić wszystkie loty z i do Polski, a dzisiaj ze względu na zawieszenie lotów krajowych, musiał również zrezygnować z lotów wewnątrz Polski. Nasz kraj nie jest jednak jedynym, który zdecydował się zamknąć granice i zawiesić połączenia lotnicze. Zaledwie w ciągu ostatniego tygodnia podobne restrykcje wprowadziły Włochy, Malta, Węgry, Czechy, Słowacja, Austria, Grecja, Maroko, Hiszpania, Portugalia, Dania, Norwegia i Cypr.

W komunikacie prasowym Ryanair oświadcza, że nie wyklucza całkowitego uziemienia swojej floty. Sama redukcja o 80% oznacza, że zamiast 2400 lotów dziennie wykonywanych będzie mniej niż 500. Wszystko to ma na celu zmniejszenie wydatków. Wstrzymane zostaną nowe zatrudnienia, awanse i premie, za to pracownicy Ryanair mogą zostać poproszeni dobrowolne zwolnienie, a godziny ich pracy mogą zostać mocno skrócone. Płynność finansowa firmy nie powinna natomiast ucierpieć, ze względu na zgromadzone w czasach prosperity rezerwy.

Na pocieszenie Ryanair dodaje w swoim komunikacie prasowym, że przetrwa nawet całkowite zaprzestanie lotów. Nadzieją jest jednak zdecydowane działanie władz krajów UE, które mają na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa i przywrócenie normalnej sytuacji na europejskim niebie w ciągu najbliższych tygodni.

Aleksandra Ryś
Aleksandra Ryś
Redaktor Tanie-Loty.pl, prowadzi również własnego bloga podróżniczego. Z wykształcenia polonistka, z zamiłowania globtroterka. Mistrzyni wyłapywania okazji i latania za grosze. W wolnym czasie planuje kolejne wojaże.

Zobacz też

85 KOMENTARZE

  1. Mielismy powrót na 22 kwietnia.Z wiadomych względów lot odwołany.zadnych propozycji poza zwrotem pieniędzy.Nie ma mowy na infolinii o innych datach i co dalej?

    • A ja zlozylem wniosek o zwrot kosztow i do tej pory nie przyszedl mi zaden imeil potwierdzajacy..juz raczej nie skorzystam z uslug rayanera…niech nawet zbankrutuja!!!

      • A ja na 4 dni przed wylotem (koniec lutego) chciałam dostać zwrot kasy albo zmienić bezkosztowo termin lotu dla 5 osób. To jakas id….a odpisała mi, że “zwrot środków możliwy jest tylko w przypadku przedłożenia dokumentacji medycznej, że jesteśmy chorzy na – i tu uwagą!!!!!- koronawurusa”… Gówn…dy!!

  2. Ja miałem tzn ciągle mam 6 biletów dla rodziny na 26-30 marca z Wrocławia do Dublina i niby tylko lot powrotny jest anulowany i tylko jego mogę zmienić albo uzyskać teoretyczny zwrot jednak błąd na stronie to uniemożliwia… Naciagcze chcą żeby ludzie nie rezygnowali tylko zmieniali daty żeby kasa się zgadzała!

  3. Ja miałam lot powrotny na 15 marca, 9 dostałam wiadomość że mogę zmienić termin, albo zwrócą mi kasę, wczoraj pieniądze wróciły na konto.

  4. Mi przy zmianie lotu z 22 kwietnia na jesień wychodzi spora dopłata i dodatkowo dolicza za bagaż, choć ten miałam już wykupiony 🙁 . Czekam aż będą za kwiecień zwracać pieniądze.

    • wlasnie. ja mam lot na 28.04 a powrot 04.05. na razie mam odpiete odprawy i moge zmienic terminy. nic nie wspomnieli o zwrocie kasy za bilaty. to czekam na rozwoj sytuacji

  5. Mam lot w majówkę do Chanii dla 4 osób i pod koniec czerwca 8 osobowa moja rodzina na Sycylię, dość trudna sytuacja dla mnie, maila nie dostałam żadnego być może za wcześnie…zastanawiam się czy otrzymam zwrot pieniędzy za bilety….jestem przerażona tym wszystkim.

  6. A ja miałem wracać dziś tj. 17.03 z Modlina do Edynburga i lot odwołany a maila nie przysłali. Nie mogę zamienić lotu ani wypełnić formularza o zwrot bo wyskakują błędy i nic nie działa. Myślę że to celowe działanie.

  7. też probowałam starać się o zwrot kosztów za odwołany lot ale w formularzu nagle wyskakuje mi informacja, że nr rezerwacji jest niepoprawny 🙁

  8. Ja też mam problem z formularzem zwrotu. Wpisane dane są poprawne a na końcu dostaję komunikat “reservation numer is invalid”.

  9. Nic się nie da zrobić na stronie ani zwrotu pieniędzy ani zmienić datę lotu… Ryanair nie da się ukryć najgorszy syf najtańszy przewoźnik… W wizzair też nie należy do najlepszych ale tam bynajmniej zwracają kasę automatycznie bez żadnego wchodzenia pisania klikania….

  10. A ja zlozylem wniosek o zwrot kosztow i do tej pory nie przyszedl mi zaden imeil potwierdzajacy..juz raczej nie skorzystam z uslug rayanera…niech nawet zbankrutuja!!!

  11. Próbowałam kilka razy wypełnić wniosek o zwrot i za każdym razem mam komunikat “Numer rezerwacji jest niepoprawny. Prosimy sprawdzić podany numer rezerwacji”. Świetny sposób na to, żeby ludzie nie dostali zwrotu!

  12. Ja mam lot do Madrytu na 29 .04 i powrót na 03.05.
    Przy próbie zmiany terminu litu nadal mam opłatę – czy ona zniknie gdy zakończę formalności ?

  13. Ja mam lot do Madrytu na 29 .04 i powrót na 03.05.
    Przy próbie zmiany terminu lotu nadal mam opłatę – czy ona zniknie gdy zakończę formalności ?

  14. Witam, czy komuś udało się złożyć wniosek o zwrot kosztów za odwołany lot w Ryanair. Ja tak samo jak osoby piszące wcześniej mam problem z formularzem. Wyskakuje błąd, że niepoprawny numer rezerwacji. Jak ktoś wie jak wypełnić ten wniosek niech da znać.

    • Naprawdę długo siedziałem nad tym formularzem, nic z tego – wygląda na to, że te numery rezerwacji nie są jeszcze w bazie danych i na razie mamy grę na czas

        • Początkowo miałam ten sam problem, ale “po mojej zakończonej podróży” tzn. kiedy bilety straciły ważność (wylot miałam 20.03.2020, a powrót 23.03.2020) 24.03.2020 udało mi się złożyć wniosek o refundacje, nie było już błędu z numerem rezerwacji. Może w takiej kolejności będą zwracać pieniądze.

  15. Ryanair to oszusty piszą na stronie że kasę oddadzą wchodzisz na ich stronę to nie da rady nawet skargi napisać to złodzieje są dorabiaja się na krzywdzie ludzkiej

    • Ten sam problem, mam dwa loty odwołane, na żadnym nie mogę przejść procedury uzyskania zwrotu za bilety.
      Czy ktoś dowiedział się czegoś na infolinii dlaczego zawsze wyskakuje błąd że niepoprawny nr rezerwacji i kiedy to poprawią?
      Próbuję od dwóch dni. Przy każdej próbie robię zrzuty ekranu aby mieć jakąś dokumentację w razie czego.

    • Przepuściłem claim przez tą stronę:
      https://eu261compensationclaims.ryanair.com/index.php
      Dostałem na maila potwierdzenie przyjęcia i że będzie rozpatrzony w ciągu 10 dni.

  16. Mam lot do Dublina na 19:III , oczywiscie lot odwołany, przy próbie odzyskania pieniędzy za bilet wyskakuje błąd. To przeskakuje do formularza a tam zle wpisany nr. rezerwacji, to po 1h meczarni, udaje sie z nr rez….nagle zle wpisuje literki z obrazka -błąd “uzupełnij captach” …qurwica

  17. Chyba trochę nie ogarniacie życia. W piątek 20go miałem lecieć na Sycylie FR. W zeszłym tygodniu, dostałem powiadomienie w aplikacji, o odwołanym locie. Kliknij tu i tu i już wczoraj miałem cały zwrot pieniędzy za oba loty.

  18. Mam to samo. Miałam lot Rzeszów- East Midlands 17-24.03. Po anulowaniu lotu z Rzeszowa miałam nadzieję, że zwrot kosztów dostanę. Wypełniałam wniosek milion razy, za każdym razem inny błąd… dzwoniłam na infolinię, wkońcu jakimś cudem udało się. Miła Pani stwierdziła, że muszę poczekać na anulowanie obydwu lotów i imiennego maila, w którym będę o tym poinformowana o szczegółach i możliwościach. Dostałam dwa takie maile wczoraj. Od tamtej pory już nie wyskakują coraz to nowe błędy w formularzu tylko ten jeden, zły nr rezerwacji. Szlag mnie trafi…. zapomniałam o wirusie, o siedzeniu w domu, bo ciągle siedzę na tej cholernej ich stronie i szukam sposobu na kontakt. Czatbot to jakaś porażka, telefonów nie odbierają, trudno znaleźć maila w celu kontaktu. Skurczysyny robią z nas idiotów, żeby w dalszym ciągu wyszło im na plus. Brak honoru i godności tyle w temacie!!!

  19. ja miałam problem z wyskakującym okienkiem o niepoprawnym numerze rezerwacji wnioskując o zwrot i dziś użyłam ich starego linku https://contactform.ryanair.com/ gdzie konsultanci rozpatrują wnioski a nie jest to automatyczne

  20. Ten sam problem, mam dwa loty odwołane, na żadnym nie mogę przejść procedury uzyskania zwrotu za bilety.
    Czy ktoś dowiedział się czegoś na infolinii dlaczego zawsze wyskakuje błąd że niepoprawny nr rezerwacji i kiedy to poprawią?
    Próbuję od dwóch dni. Przy każdej próbie robię zrzuty ekranu aby mieć jakąś dokumentację w razie czego.

  21. mam to samo
    Niestety, nie możemy rozpatrzyć wniosku, z poniższych powodów:
    Numer rezerwacji jest niepoprawny. Prosimy sprawdzić podany numer rezerwacji

  22. U mnie podobna sytuacja z błędnym numerem rezerwacji, który błędnym nie jest. Odwołany lot na 22marca z Katowic do Aten. Ciekawe jak to zostanie rozwiązane..

  23. @ Mariola, chyba nie ma roznicy czy robisz odprawe czy nie… ale nie jestem pewna.
    Mi tez pojawia sie dokladnie ten sam blad, ze nr rezerwacji jest niepoprawny. Pisalam do nich chybaz 10 maili, nie odpowiadaja. Na chacie live (ChatBot) czeka sie jakies 3 godz, az konsultant odpowie “Witam, jestem w trakcie sprawdzania rezerwacji” po czym sie rozlacza!!! To jest skandal co Ryanair wyprawia!!!!!!

  24. Dla wszystkich którym pokazuje się komunikat „Numer rezerwacji jest niepoprawny. Prosimy sprawdzić podany numer rezerwacji”.
    Wpisujcie imię i nazwisko pasażera DUŻYMI LITERAMI tak jak jest to na karcie pokładowej po odprawie.
    W moim przypadku pomogło… 7 rezerwacji i 7 wniosków poszło…
    Pozdrawiam.
    SeB.

  25. Mozliwe,że po prostu akurat poszło bo nie sądzę żeby wielkie litery w imieniu i nazwisku miały coś wspólnego z niepoprawnym numerem rezerwacji.
    Pozdrawiam i czekam na możliwość wysłania swoich formularzy :/

  26. Zeby zaakceptowali formularz zwrotu pieniedzy wybierzcie prawidlowy Kod linii lotniczej, wtedy w rubryce Zakłócony numer lotu pojwia sie dwie pierwsze litery (powinny byc takie same jak wasz numer lotu) i wtedy wpiszcie tylko cztery cyfry. U mnie numer lotu byl FR2604 wiec w Kod linii lotniczej wybralem Ryanair (FR), a w Zakłócony numer lotu wpisalem 2604 i przeszlo…chociaz maila potwierdzajaceo zadnego nie otrzymalem.

  27. Dziś wniosek poszedł ale mam czekać 20 dni na rozpatrzenie coś za długo emaila nie było ,wcześniej był problem właśnie też zły nr rezerwacji skoro wpisywałem dobry tym razem zrobiłem jak ostatnio dałem zwrot za wszystkich pasażerow i loty na tej rezerwacji zobaczymy ile będzie się czekać teraz lot bym na 31 marca z opcją powrotu

  28. Wczoraj miałem komunikat, że błędny nr rezerwacji, dziś komunikat, że lot nie został odwołany lub opóźniony, a przecież został

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też