Linie lotnicze stawiają na turystykę. Prezes Easyjet – Johan Lundgren zapowiedział inwestycje w rozwój sprzedaży usług turystycznych. A żeby poszło to sprawnie, tematem ma się zająć nowy menedżer. Doświadczenie zdobywał m.in. w TUI.
Johan Lundgren, prezes Easyjet powiedział:
Odnosząc się do naszej strategii ogłosiłem inwestowanie w Easyjet Holidays, by zwiększyć nasz udział w rynku usług turystycznych.
Jak informuje rp.pl, rozwój przewoźnika ma też następować przez pozyskiwanie pasażerów podróżujących służbowo. Linia ma wprowadzić nowy program motywacyjny dla klientów, co w rezultacie ma zwiększyć ich lojalność wobec firmy.
Linie lotnicze stawiają na turystykę
Podobny pomysł na rozwój miały też, należące do Lufthansy, linie Eurowings. Przewoźnik, który już od jakiegoś czasu wykorzystuje nowe rozwiązania technologiczne, aby pozyskiwać i obsługiwać klientów, teraz chce założyć oddzielną firmę Eurowings Digital. W jej polu znajdować się będzie działalność internetowa.
Zarząd ma stworzyć portal turystyczny (platformę), z którego będzie korzystać w przyszłości ok. 40 000 000 ludzi. Ale oprócz przelotów potencjalny klient będzie mógł znaleźć tutaj też noclegi, wynajem samochodów, a także bilety na różne wydarzenia.
Easyjet i Easyjet Holidays
Dla J. Lundgrena większe otwarcie na turystykę oznacza rozwój Easyjet Holidays. W szeregach firmy stanął Garry Wilson, który pracował wcześniej w TUI. Jego doświadczenie ma stanowić duże wsparcie dla projektu.
Easyjet to linie, które mają największą w Europie siatkę połączeń do miejsc typowo wakacyjnych. Jednak prezes uważa, że ten potencjał turystyczny nie został jeszcze dobrze wykorzystany. Można powalczyć o udziały i sukcesy na tej gałęzi rynku.