W ciągu najbliższych trzech lat linie lotnicze Buzz, które należą do Grupy Ryanair, zrekrutują w Polsce 300 absolwentów szkół lotniczych. Oferty pracy od tego przewoźnika nie kończą się jednak na pilotach. Sprawdź jaki rodzaj kariery możesz rozwinąć w Buzz.
Nabór na pilotów w Polsce
Kilka dni temu linie lotnicze Buzz ogłosiły nabór na pilotów w Polsce. Jest to wspaniała szansa na zatrudnienie dla absolwentów szkół lotniczych w Polsce. Kandydaci, którzy zostaną wybrani w drodze rekrutacji, zostaną przeszkoleni według najwyższych standardów Ryanaira. Zdobędą tym samym uprawnienia do wykonywania lotów boeingami 737-8200, czytamy w komunikacie przewoźnika. W ciągu najbliższych trzech lat Buzz przyjmie 300 pilotów, w tym do końca bieżącego 2022 roku około 100 osób.
Prezes Buzz, polskiej spółki Ryanaira, Michał Kaczmarzyk mówi w komunikacie prasowym:
Jest to nasza pierwsza akcja rekrutacyjna kierowana bezpośrednio do absolwentów szkół lotniczych w Polsce. W tym roku spodziewamy się 100 kadetów, oferując światowej klasy szkolenia i możliwość wykonywania lotów najmłodszą flotą w Europie. Każdy młody adept szkoły lotniczej ma szansę rozpoczęcia kariery pilota w Polsce już teraz i zostania w przyszłości kapitanem boeinga 737.
Program mentorski Ryanair w Bartolini Air
W Łodzi funkcjonuje szkoła lotnicza Bartolini Air, która stale współpracuje z Grupą Ryanair i w której realizowany jest program mentorski Ryanaira. Prezes Buzz poleca tym, którzy dopiero rozważają rozpoczęcie szkolenia lotniczego, żeby zapoznali się z ofetą szkoleń w Bartolini Air. Jest to najszybszy (od zera do kokpitu Boeinga w 18 do 21 miesięcy – czytamy na stronie) na rynku sposób uzyskania licencji pilota.
Prezes Bartolini Air Bartłomiej Walas:
Jesteśmy bardzo dumni, że jako jedyny ośrodek szkoleniowy w regionie oferujemy program mentorski Ryanaira, dzięki któremu młodzi ludzie zyskują 98-procentową szansę na pracę pilota u największego przewoźnika w Europie. Szkolenia z takim prawdopodobieństwem zdobycia zatrudnienia jeszcze w historii polskiego lotnictwa nie było.
Cena kursu w Bartolini Air?
Nie jest to tani kurs. Dwa lata szkolenia teoretycznego i praktycznego opiewa na 59900 EUR, czyli ok. 271,5 tys. złotych. Kwota wydaje się olbrzymia, ale trzeba do niej podejść jak do dobrej i pewnej inwestycji w swoją przyszłość. Bartłomiej Walas zwraca uwagę, że i tak w porównaniu do innych europejskich ośrodków tego typu, ta cena jest niższa o 30-40 procent.
Michał Kaczmarzyk pociesza, że kwota za szkolenie zwraca się w ciągu 1-1,5 roku od rozpoczęcia pracy w liniach Ryanair.
Dodatkowym kosztem będzie jeszcze opłata za kurs zdobycia uprawnień do pilotowania Boeingów 737. Trwa on pół roku i kosztuje 30 tys. EUR. Studenci programu mentorskiego zapłacą jednak tylko 6 tys. EUR, za resztę dopłaci spółka Warsaw Aviation, uspokaja Kaczmarzyk. Czy jest gdzieś haczyk? Oczywiście, w zamian piloci będą musieli podpisać tzw. „lojalkę”, że będą latać tylko dla Ryanaira przez następne od 3 do 5 lat.
Inne oferty pracy od Buzz
Okazuje się, że linie lotnicze Buzz rekrutują także specjalistów w innych dziedzinach, nie tylko pilotów. Na stronie ryanair.com poświęconej karierze w Buzz znajdziemy oferty pracy np. dla: Paralegal – French Speakers, Ground Operations Controller, Paralegal – German Speakers, Flight Operations Controller oraz Crew controller. Osoby zatrudnione na tych stanowiskach będą pracować w Warszawie. Jeśli marzy Ci się praca w lotnictwie, to być może jest to szansa dla Ciebie. Powodzenia!