Błędy cenowe pojawiają się u różnych linii lotniczych. Jednak nie każdy przewoźnik bierze odpowiedzialność za tego typu pomyłki, po prostu anulując bilety upolowane przez łowców okazji. Tak jednak nie było w przypadku Hong Kong Airlines, które twardo przyjęły na siebie koszty związane z obsłużeniem wszystkich biletów zakupionych w wyniku error fare.
Pomyłka na stronie Hong Kong Airlines zaowocowała możliwością kupienia bardzo tanich biletów z Los Angeles do Szanghaju, Bangkoku, Wietnamu czy Bali. Za loty transpacyficzne można było zapłacić niespełna 600 dolarów. Przewoźnik obwieścił, że uzna wszystkie zakupione w tych cenach bilety.
So about that 600 USD business class transpacific fare ?….we did it, we will honour it, and perhaps a few people will get to travel on our news business class product being introduced in September to LA. What’s not to like?✈️
— Hong Kong Airlines (@hkairlines) August 18, 2018
Dodatkowo, CEO Hong Kong Airlines sam przyznał, że bardzo niskie ceny były efektem pomyłki, którą przeoczono przez zbyt długi czas.
No, it wasn't intentional…definitely not a marketing gimmick. We really screwed up.
It hit when I was BBQing at a friend's house on my vacation. We have decided to honor the tickets at our own cost.
We are willing to pay a price to keep our promises as a brand. https://t.co/YKhNtXqxvV
— George Liu/CMO Hong Kong Airlines (@GeorgeJLiu) August 17, 2018
Błędy cenowe przydarzają się co jakiś czas i stanowią kość niezgody między podróżnikami a liniami lotniczymi. Niektórzy twierdzą, że nie error fare jest okazją, inni że nie należy żerować na cudzej pomyłce. Jedno jest pewne, mało która linia lotnicza respektuje zaniżone ceny, chyba że do samego końca nie zauważy swojego błędu. Tym bardziej brawa należą się Hong Kong Airlines za ich postawę.