Do bulwersującej sytuacji, która wzbudziła gorącą dyskusję o prawach osób niepełnosprawnych na lotniskach, doszło na lotnisku w Pyrzowicach. Rodzina wróciła właśnie z wakacji z Turcji. Przez godzinę z poniedziałku na wtorek, musieli nosić niepełnosprawnego syna, ponieważ jego wózek inwalidzki trafił między bagaże. Wyjechał na taśmie.
Bulwersująca sprawa na lotnisku w Katowicach
Rodzice sfilmowali całą sytuację, bo pierwszy raz przy swoich licznych podróżach spotkali się z taką.
Mówili:
Dopełniliśmy wszystkich formalności. Była zgłoszona w Turcji asysta, wózek miał sie pojawić na płycie z osobą do pomocy. Nie chcieliśmy tylko windy. Przy każdym naszym locie tak robimy i nigdy nie było problemu. Wózek się pojawiał i osoba z obsługi też.
Mama chłopca prowadząca bloga nakolkach.com postanowiła nagłośnić całą sprawę. Poniżej możesz przeczytać szczegóły zajścia.
Drogi LS Airport Services, wystarczyło napisać: przepraszam, będziemy robić wszystko by to się nie powtórzyło,…
Opublikowany przez nakolkach.com Wtorek, 2 października 2018
Rodzice chłopca byli oburzeni, mieli też obawy czy wózek nie został uszkodzony. Nie mówiąc już o ciężarze 16 kg, bo tyle waży chłopak. Spodziewali się asystenta ze sprzętem do transportu niepełnosprawnej osoby. Świadkowie informowali, że to nie pierwszy przypadek na tym lotnisku. Za to firma obsługująca lotnisko, LS Airport Services, nie widzi nic złego w zaistniałej sytuacji i tłumaczy, że to zwyczajowa procedura.
Kolejny raz Katowice Airport zaskakuje. Tego jeszcze nie grali…Chciałam napisać coś więcej, ale brak mi słów…
Opublikowany przez nakolkach.com Wtorek, 2 października 2018
ULC i przewodnik dla pasażerów niepełnosprawnych
Jeśli jesteś osobą niepełnosprawną lub ktoś z Twoich bliskich czy przyjaciół i wybieracie się w podróż koniecznie pamiętaj, żeby z wyprzedzeniem powiadomić przewoźnika lotniczego, jego przedstawiciela lub organizatora wycieczki o potrzebnej pomocy związanej z Waszą niepełnosprawnością. Często istnieje również możliwość zwrócenia się o pomoc z wyprzedzeniem bezpośrednio do portu lotniczego. Warto w tym celu, przejrzeć strony internetowe przewoźników oraz portów, z których będziecie korzystali.
Ale jeśli zdarzyło się, że nie jesteś usatysfakcjonowany poziomem otrzymanej pomocy, możesz złożyć skargę do portu lotniczego lub przewoźnika. W sytuacji, gdy odpowiedź na Twoje zażalenie nie będzie również satysfakcjonująca albo uważasz, że zostało naruszone prawo (rozp. 1107/2006 – pdf pobierz 126.92 Kb ) możliwe jest złożenie skargi do działającej w imieniu Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego – Komisji Ochrony Praw Pasażera KOPP.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat praw i przywilejów pasażerów niepełnosprawnych, zajrzyj na stronę ULC.
A dlaczego od razu nie zgłosili tego do pracowników tylko stali przy taśmie i nagrywali film?
Też się dziwię że dlaczego nie prosili o pomoc i nie dawali znać że potrzebują wsparcia będąc już w samolocie? Skoro pracownik nie wiedział komu ma pomóc – to jak miał się domyśleć czy co, jasnowidzów ta rodzina oczekuje?
Przykra sytuacja ale bardziej tu chodzi o niedogadanie się a nie o czyjeś złe intencje czy bycie niemiłym lub nie wspierającym
Sytuacja wygląda tak, że rodzice zgłosili potrzebę, ale zaznaczyli, że nie potrzebują windy. A ostatecznie nie otrzymali żadnej pomocy. Sytuacja jest opisana też przez mamę w linku wklejonym do artykułu z FB.
Facet czekał z firmowym wózkiem, więc w czym problem, jeżeli syn został by w samolocie to asystent by go przetransportował. Brzydki się Pani jeździć firmowym? Pewnie wózek nie był aż tak potrzebny skoro dziecko znalazło się bez problemu w terminalu. Po schodach do autobusu z autobusu ze 30 metrów do terminala ale problem!!!. Jesteście bardzo roszczeniowi i robicie z igły widły. A fakt że w Pyrzowicach długo się czeka na bagaż to inna sprawa lotnisko tak ma.