Pomysłów na promocję Polski za granicą nie brakuje, ale trzeba przeznaczyć na to odpowiednią sumę. Polska Organizacja Turystyczna uznała, że w tym roku będzie to kwota rzędu 50 mln złotych. Promocja skierowana będzie do krajów Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych, a także państw azjatyckich.
Promocja na portalach społecznościowych
Jak informuje onet.pl, POT skupiać się będzie na promocji kraju w sieci poprzez portale społecznościowe. 75 proc. turystów zagranicznych przybywających do Polski to obywatele Unii Europejskiej. Jednak, jak zapewnia prezes Robert Andrzejczyk, organizacja będzie aktywnie działać też w innych częściach świata, np. w krajach azjatyckich. Promocja również będzie skierowana do Polonii w Stanach Zjednoczonych, a także do Izraela.
#VisitPoland
Wiosną do Polski będą zapraszani znani podróżnicy-blogerzy. A to wszystko w ramach akcji #VisitPoland. Będą promować wypoczynek w naszym kraju poprzez internetowe relacje. A tu najważniejszą rolę będzie odgrywał Instagram. Aktywne uczestnictwo POT w targach turystycznych na świecie będzie kolejnym krokiem na ścieżce do turystycznego sukcesu naszego kraju. Specjalnie w tym celu zostało stworzone nowe stanowisko narodowe. Ale to nie wszystko! POT będzie zapraszała do Polski także filmowców z całego świata. Oczywiście, aby tu – na naszej niebiańskiej ziemi – powstawały duże i znaczące produkcje.
Nie pozostaje nic innego jak obserwować z wypiekami na policzkach kolejnych efektów promocyjnych działań. W 2018 roku do Polski przyjechało 19 mln turystów z zagranicy. W tym roku szacuje się, że ich liczba dobije do 20 mln.