Kraków Airport jako pierwsze lotnisko w Polsce uruchomił samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu (self-service bag drop). To pomoże w szybkiej i komfortowej obsłudze bagażowej przed wylotem.
Usługa self-service bag drop (SBD) jest najnowocześniejszą formą nadawania bagażu przez pasażera, co skraca czas czekania w kolejce do kilkudziesięciu sekund. Wykonawcą inwestycji jest firma SITA, która współpracuje z ponad 40 lotniskami i 55 liniami lotniczymi na całym świecie.
Jak działają stanowiska SBD?
Pasażer po odprawieniu się, np. dzięki aplikacji mobilnej, nadaje na lotnisku samodzielnie bagaż, postępując zgodnie z prostą instrukcją.
- Wybiera jeden z 8 dostępnych języków: polski, angielski, niemiecki, francuski, norweski, włoski, hiszpański lub ukraiński.
- Skanuje kartę pokładową.
- Umieszcza bagaż na specjalnej wadze, gdzie weryfikowany jest jego ciężar i wielkość zgodnie z wymaganiami danej linii lotniczej.
#KrakowAirport, jako pierwsze lotnisko w Polsce, uruchomił samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu (self-service bag drop), pozwalające na szybką i komfortową obsługę bagażową przed wylotem ?✈️ #flyKRK #PROSTOzKRAKOWA pic.twitter.com/NYYpWXACxc
— Kraków Airport (@KrakowAirport) February 17, 2020
Proces SBD jest intuicyjny, skraca czas nadawania bagażu do 20 sekund. W pierwszym okresie funkcjonowania SBD, pasażer ma możliwość skorzystania z pomocy obsługi, zarówno Kraków Airport, jak i firmy handlingowej. SBD nie dotyczy ponadwymiarowego bagażu np. wózków dziecięcych oraz zwierząt.