Po ponad 10-godzinnym rejsie z Everett wylądował w Warszawie najnowszy Boeing 787-9 Dreamliner LOT-u w specjalnym malowaniu z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. W pierwszy rejs z pasażerami wyruszy jeszcze dziś do Toronto. Jutro do Warszawy dotrze biało-czerwony Boeing 737 MAX 8.
Boeing 787-9 Dreamliner zarejestrowany jako SP-LSC wystartował z lotniska obok fabryki Boeinga w Everett w Seattle wczoraj po godz. 14:00 czasu lokalnego. Rejs o numerze LO9787 okazał się wyjątkowy: nad Polską do samolotu pasażerskiego LOT-u dołączyły w ramach powitania trzy samoloty F-16 z 31. Bazy Lotniczej w Krzesinach. Przed lądowaniem na Lotnisku Chopina najpierw myśliwce Polskich Sił Powietrznych, a potem Dreamliner LOT-u, wykonały tzw. low pass, czyli niski przelot nad pasem startowym.
Już dziś najnowszy nabytek LOT-u zabierze pasażerów z Warszawy do Toronto w ramach rejsu LO45 zaplanowanego na godz. 17:05.
Nowy nabytek LOT-u
Boeing 787 o numerach SP-LSC to już 11. Dreamliner we flocie polskiego przewoźnika, a jednocześnie pierwszy w biało-czerwonym malowaniu. Wygląd maszyny inspirowany jest powiewającą polską flagą poruszaną przez pęd startującego odrzutowca. Na przednich drzwiach znajduje się obrys granic Polski. Po jednej stronie kadłuba widnieje napis „Dumni z niepodległości Polski”, a po drugiej „Proud of Poland’s Independence”. Na dziobie przewoźnik umieścił logo programu Niepodległa, które jest elementem obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości.
Rafał Milczarski, prezes LOT-u, powiedział:
To moment wyjątkowy: nasz najnowszy Dreamliner, filar floty dalekodystansowej, upamiętnia 100-lecie odzyskania niepodległości. Jako polski przewoźnik w sposób naturalny pełnimy rolę ambasadora naszego kraju na świecie. Po raz pierwszy w historii nasz samolot został pomalowany w biało-czerwone barwy i będzie w nich latał przez cały czas okres służby w LOT.
Odrzutowiec zabiera na pokład 294 pasażerów (o 42 więcej niż mniejsza wersja 787-8). B787-9 ma prawie 63 metry długości, czyli jest o ponad sześć metrów dłuższy od poprzednika. W „dziewiątce” na pokładzie do wyboru są fotele trzech klas: > 24 w klasie biznes > 21 w ekonomicznej premium > 249 w ekonomicznej.
Zasięg najnowszego szerokokadłubowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8. Z danych Boeinga wynika, że B787-9 w porównaniu z „ósemką” charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na pasażera.
Źródło: materiały prasowe LOT