Czy KLM uda się opanować kryzys na lotnisku Schiphol?

Linie lotnicze KLM podjęły decyzję o wprowadzeniu dodatkowych środków i rozwiązań uzupełniających do podjętych wcześniej kroków, w związku z sytuacją na lotnisku Schiphol w Amsterdamie. Czy to wystarczy, by opanować panujący na lotnisku chaos?

Przewoźnik chce pomóc swoim klientom, którzy mają już zakupione bilety, bezproblemowo
rozpocząć urlopy, pomimo ciągłych problemów operacyjnych w amsterdamskim porcie, z powodu niedoboru personelu kontroli bezpieczeństwa lotniska. Wprowadzone przez KLM środki obowiązują od ubiegłego piątku (t.j. 8 lipca) do 28 sierpnia 2022.

Jakie działania podjął KLM?

Działania KLM mają na celu przywrócenie stabilności operacyjnej, zmniejszając w ten
sposób presję na przeciążony personel własny i lotniska Schiphol. Obie firmy borykają
się z brakiem wystarczającej liczby pracowników.

  • W terminie do 28 sierpnia b.r. KLM będzie anulował każdego dnia od 10 do 20 lotów powrotnych na trasach europejskich.
  • Sprzedaż pozostałych miejsc na lotach KLM i KLM Cityhopper do europejskich miast zostanie mocno ograniczona. Dzięki czemu, pozostaną wolne miejsca dla klientów, którzy są zmuszeni zmienić swoje rezerwacje, po tym jak ich lot zostanie odwołany.

Ta decyzja stanowi uzupełnienie istniejącego ograniczenia w sprzedaży biletów, w celu zapewnienia miejsc na lotach tym podróżnym, którzy utracili połączenie z powodu długich kolejek na lotnisku Schiphol. W ten sposób linia stosuje się też do restrykcji nałożonych przez Schiphol co do liczby pasażerów wsiadających lokalnie.

  • Klienci, których loty zostaną skasowane, zostaną w odpowiednim czasie poinformowani i przepisani na inny lot. W większości przypadków nowy lot odbędzie się tego samego dnia lub w terminie możliwie najbliższym pierwotnej daty podróży. Pasażerowie nie będą musieli w tym celu sami kontaktować się z KLM, ale zostaną poinformowani o szczegółach nowej podróży przez KLM lub biuro podróży, przez które rezerwowali bilety.
  • W celu odciążenia w pracy i zmniejszenia presji na pracowników obsługi naziemnej KLM Cityhopper wstrzymuje rezerwacje i przewóz ładunków towarowych na swoich lotach.
  • Dodatkowo, aby usprawnić załadunek cargo w ładowniach samolotów długodystansowych, wszystkie pojedyncze paczki i worki z pocztą nie będą ładowane luzem, ale umieszczane uprzednio w kontenerach, które następnie będą przewożone przez płytę lotniska i umieszczane w samolocie.

KLM ma nadzieję, że wszystkie te działania pozwolą opanować sytuację na lotnisku:

KLM wyraża przekonanie, że wprowadzenie powyższych środków pozwoli zapewnić płynną obsługę lotów przylatujących i odlatujących z lotniska Schiphol w nadchodzących tygodniach. Jednocześnie przewoźnik potwierdza, że środki te mają charakter tymczasowy.

Anna
Anna
Z Tanimi Lotami związana od 2010 roku. Pasjonuje się dobrą kuchnią i uwielbia wyszukiwać tanie loty. Kocha polskie morze i ma słabość do włoskiej pizzy.

Zobacz też

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też