KLM i przewoźnik kolejowy Thalys zaczynają testy zintegrowanej podróży lotniczo-kolejowej.
W ramach partnerstwa, KLM będzie kupował miejsca na pokładach ekspresowych pociągów Thalys relacji Bruksela-Amsterdam (w obie strony), a część pasażerów tranzytowych
KLM będzie podróżowała na tym odcinku nie samolotem, a koleją. Dzięki temu KLM zrezygnuje z jednego lotu na tej trasie.
Jak podkreśla przewoźnik:
Celem współpracy między KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie.
Podróż koleją trwa 1,5 godziny i nie jest nową opcją, ale pierwszy raz jest to podróż w pełni zintegrowana. Podróżni dojeżdżają pociągiem bezpośrednio na stację położoną na lotnisku Schiphol.
W informacji przesłanej do redakcji czytamy:
Faza testowa przedsięwzięcia potrwa do 29 października 2022 r., a po dogłębnej analizie partnerzy zdecydują o dalszym wdrażaniu i rozwoju air&rail.
Przedsięwzięcie stanowi pierwszy ważny krok we wdrażaniu przez KLM rządowego
planu działania dotyczącego usług kolejowych i lotniczych (Actieagenda Trein en
Luchtvaart). Plan ten został wspólnie podpisany i ogłoszony pod koniec 2020 roku przez
Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej Holandii, lotnisko Schiphol w Amsterdamie, ProRail oraz linie lotnicze KLM i holenderskie koleje – NS Dutch Railways.
Określa on szczegółowe działania i środki, za sprawą których międzynarodowe podróże
kolejowe staną się logiczną alternatywą, która uzupełni usługi lotnicze na trasach poniżej
700 km.
Boet Kreiken – Wiceprezes Wykonawczy ds. Doświadczenia Klienta w KLM powiedział:
„Nasza nowa usługa air&rail jest pierwszym konkretnym efektem w realizacji
postanowień rządowego planu działania dla lotnictwa i kolei. Jesteśmy dumni z tego
osiągnięcia. Wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Gospodarki Wodnej, lotniskiem
Amsterdam Schiphol, ProRail i holenderskimi kolejami NS dążymy do zapewnienia
bezproblemowych przewozów pasażerskich, w oparciu o zintegrowane usługi kolejowe i
lotnicze.”