Nad Europą szaleje huragan Ciara i orkan Sabina. Setki lotów zostało odwołanych. Problemy dotyczą jednak nie tylko samolotów, ale też promów i pociągów. W Wielkiej Brytanii takich burz nie było od kilku lat. I to właśnie w takich ekstremalnych warunkach musiał lądować jeden z samolotów. Sceny mrożące krew w żyłach trafiły do sieci.
Lądowanie mrożące krew w żyłach
Z wielu polskich miast odwołano loty do Wielkiej Brytanii, Niemiec i Holandii. Jak donoszą zagraniczne media, brytyjskie lotniska są przepełnione. W sieci pojawiło się nagranie z ekstremalnego lądowania na lotnisku w UK, które pokazuje jak samolot walczy z silnym wiatrem i bardzo trudnymi warunkami pogodowymi. Na filmie widać, jak maszyna miota się kilkukrotnie w prawo i w lewo. Następnie dotyka pasa startowego, by po chwili odbić się od niego i poderwać z powrotem do góry i okrążyć lotnisko. Przy drugim podejściu udało się bezpiecznie wylądować.
Pasażerowie byli przerażeni. Chyba na zawsze zapamiętają ten lot. Na szczęście za sterami zasiadł doświadczony kapitan, który wykazał się olbrzymim profesjonalizmem i uratował sytuację. Takie manewry są normalną procedurą przy trudnych warunkach pogodowych, a piloci są do nich specjalnie szkoleni.
Zobacz też: Ekstremalne lądowanie! Nie chcielibyście być na pokładzie tego samolotu (FILM)
Kto lata w taką pogodę???
Ludzie
Podałbym Snickersa w majty..
Ja pierdziu, pampersy pełne na 100 %
Zunia widać że nie znasz procedury lądowania odchodzisz na drugi krąg aż zdecyduje kapitan i wtedy inne lotnisko
Kto by karnie odpowiadał za katastrofę gdyby się wydarzyła? Ten co zezwolił na lądowanie czy na start?
Zuzia, warunki pogodowe zmieniają się diametralnie i podczas wylotu mogła być świetną pogoda. A w przypadku ładowania są określone procedury i dopuszczenia zezwalające na wykonanie ładowania w określonych warunkach pogodowych, zapewne pilot dostał wszystkie informacje z wieży kontroli i zezwolenie na ładowania, ale w ostateczności to on decyduje czy ładuje, czy odlatuje, więc całą winę ponosiłby pilot.
Odpowiada kapitan samolotu może wejść na drugi krąg lub zaźądaac drugiego lotniska