Linie Emirates przygotowują się do wprowadzenia pierwszej na świecie ścieżki biometrycznej. Ta umożliwić ma pasażerom sprawne przemieszczanie się po macierzystym lotnisku przewoźnika Dubai International bez żadnych przeszkód.
Czytniki biometryczne już zamontowane na lotnisku
Pasażerowie Emirates wkrótce będą mogli odprawić się, załatwić formalności wjazdowe, wejść do poczekalni Emirates i na pokład samolotu, zwyczajnie spacerując po lotnisku. A to wszystko dzięki wykorzystaniu najnowszych osiągnięć biometrii, czyli kombinacji systemów rozpoznawania twarzy i tęczówki.
- Wieloetapowe wykorzystanie biometrii – od odprawy po wejście na pokład – po raz pierwszy połączy pracę poszczególnych podmiotów na lotnisku
- Zaawansowany etap realizacji – trwa program testowy, a wkrótce ruszą próby pilotażowe z udziałem pasażerów
- Program jest stopniowo rozwijany od 2015 roku i stanowi część nieprzerwanych inwestycji Emirates w obsługę klienta na najwyższym poziomie
Najnowsze czytniki biometryczne zostały już zamontowane na terenie Terminala 3 Emirates na lotnisku w Dubaju. Miejsca, w których zainstalowano urządzenia, będą wyraźnie oznakowane.
Projekt Smart Tunnel
Próby projektu Smart Tunnel prowadzonego przez Dyrekcję Generalną ds. Meldunku i Cudzoziemców w Dubaju (GDRFA) we współpracy z liniami Emirates rozpoczęły się 10 października. To pierwsza kontrola paszportowa, w trakcie której pasażerowie po prostu przechodzą przez tunel i otrzymują zezwolenie na wjazd od urzędu imigracyjnego bez udziału człowieka ani konieczności przybicia fizycznej pieczątki w paszporcie. Niedługo po zakończeniu testów wewnętrznych przewoźnik rozpocznie próby identyfikacji biometrycznej w innych kluczowych punktach obsługi pasażera na lotnisku. Będą to stanowiska odpraw, poczekalnie i bramki. Wszystkie dane biometryczne będą przechowywane przez GDRFA, a pasażerowie zaproszeni do udziału w próbach zostaną poproszeni o stosowną zgodę.
Ścieżka biometryczna w Dubaju
Ścieżka biometryczna Emirates usprawni obsługę klienta i ruch pasażerski na terenie lotniska dzięki ograniczeniu liczby kontroli dokumentów i kolejek. W rezultacie możliwość rejestrowania pasażerów na żywo poprawi bezpieczeństwo i jakość usług przewoźników. A t staną się jeszcze bardziej spersonalizowane. Na przykład pozwoli to pracownikom Emirates zlokalizować spóźniających się pasażerów na lotnisku i pomóc im zdążyć na lot.
Ścieżka biometryczna przewoźnika obejmie odloty, przyloty, tranzyt, usługę szoferską i poczekalnie lotniskowe w Dubaju. Początkowo system będzie skoncentrowany na podróżujących klasą pierwszą i biznes. Jednak linie Emirates zamierzają szybko rozszerzyć ścieżkę na pasażerów klasy ekonomicznej w Dubaju. W przyszłości być może również na innych lotniskach, a także przy własnych specjalnych stanowiskach odprawy załogi.