Krakowskie lotnisko po raz drugi znalazło się w gronie największych spółek w Polsce docenionych za jakość zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu.
W 12. edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, Kraków Airport zajął 8. miejsce w kategorii Usługi, handel i transport. W zestawieniu ogólnym uplasował się na 17. pozycji.
Standardy odpowiedzialnego biznesu
Krakowskie lotnisko to jedyne lotnisko w Polsce, które od dwóch lat notowane jest w tym zestawieniu. Po udanym ubiegłorocznym debiucie na poziomie kryształowym, w tym roku Kraków Airport ugruntował swoją pozycję.
Stosowanie standardów odpowiedzialnego biznesu to dla krakowskiego lotniska budowanie trwałych relacji, dbanie o ochronę środowiska, tworzenie przyjaznego środowiska pracy, czy stosowanie przejrzystych praktyk operacyjnych. To także duża szansa na usprawnienie bieżącej działalności lotniska w oparciu o innowacyjne rozwiązania.
Radosław Włoszek, prezes Zarządu Kraków Airport powiedział:
Cieszy nas fakt, że działalność Kraków Airport w zakresie odpowiedzialnego zarządzania jest systematycznie dostrzegana i doceniania przez ekspertów. Miejsce w Rankingu potwierdza, że zrównoważony rozwój krakowskiego lotniska opiera się na łączeniu dobrze prosperującego biznesu z pozytywnym wpływem na otoczenie.
Nowością w tegorocznej odsłonie rankingu było przygotowanie listy Startupów Pozytywnego Wpływu, która prezentuje organizacje prowadzące działalność w ramach innowacyjnego modelu biznesowego. Generuje on korzyści ekonomiczne i społeczne jednocześnie. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała firma Bioseco Sp. z o.o. z Gdańska. W ubiegłym roku, przy wsparciu pracowników lotniska w Krakowie, stworzyła Multirejestrator aktywności ptaków w przestrzeni powietrznej.
Wyniki Rankingu ogłoszono podczas Gali XII Rankingu Odpowiedzialnych Firm i Startupów Pozytywnego Wpływu, która odbyła się w Warszawie.