RewardExpert przeanalizował 3,5 miliona ocen hoteli, wystawianych przez użytkowników z ponad 70 krajów. Dzięki temu możemy poznać, którzy podróżnicy najbardziej lubią narzekać, a którzy są najbardziej zadowoleni ze swoich wyjazdów.
Z raportu wynika, że do najbardziej zadowolonych podróżnych należą… Rosjanie. Blisko połowa wystawianych przez nich ocen oscyluje w granicach 5 gwiazdek. Najrzadziej wystawiają również najniższe oceny, czyli po prostu nie są narzekający. Na drugim miejscu znalazła się Serbia, której mieszkańcy również wystawiają wyższe niż przeciętne oceny, a tych najsłabszych nie wystawiają prawie wcale. Ostatnie miejsce na podium najbardziej zadowolonych krajów zajęła Libia.
Oto pierwsza dziesiątka najbardziej zadowolonych krajów:
- Rosja,
- Serbia,
- Libia,
- Australia,
- Białoruś,
- Izrael,
- Gruzja,
- Jordania,
- USA,
- Kolumbia.
Po drugiej stronie skali znalazły się najbardziej niezadowolone kraje, których mieszkańcy lubują się wprost w wystawianiu niskich ocen i ogólnym malkontenctwie. W tym zestawieniu przodują Hiszpanie, którzy najczęściej oceniają hotele dając im poniżej 2. gwiazdek. Na kolejnym miejscu znaleźli się Irlandczycy, a tuż za nimi Islandczycy. Ci ostatni wystawiają najwyższą procentowo liczbę bardzo negatywnych ocen.
Oto pierwsza dziesiątka najbardziej narzekających krajów:
- Hiszpania,
- Irlandia,
- Islandia,
- Włochy,
- Bułgaria,
- Zimbabwe,
- Dania,
- Turcja,
- Iran,
- Litwa.
Polska w tym zestawieniu znalazła się na 40. miejscu. Najwyraźniej mimo stereotypu, Polacy wcale tak dużo i mocno i nie narzekają! W 33% przypadków wystawiamy oceny pięciogwiazdkowe, a tych jedno bądź dwugwiazdkowych jest jedynie 8%.