Lotnisko w Radomiu może być wykupione w ciągu miesiąca. Za ile i czy na pewno przez PPL?

Losy lotniska w Radomiu ciągle się ważą. Port w zasadzie nie obsługiwał regularnego ruchu pasażerskiego, za to przynosił ponad 20 mln zł strat rocznie. Obecnie, po tym jak sąd ogłosił upadłość spółki, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze nawet w ciągu miesiąca może stać się nowym właścicielem lotniska.

Lotnisko w Radomiu za 12,7 mln zł

Spółka wyraża nadzieję, że ten kolejny krok w procedurze jej przejęcia przez PPL pozwoli w pełni wykorzystać potencjał Radomia jako ważnego punktu na lotniczej mapie Polski. Lotnisko ma zostać rozbudowane i otwarte na nowo w 2020 roku.

Jak informuje portal money.pl, termin sprzedaży lotniska jest uzależniony od uprawomocnienia się postanowienia o ogłoszeniu upadłości. Zgodnie z tym postanowieniem, nabywcą spółki będzie PPL. Cena nie może być niższa niż 12,7 mln zł. Spółka Port Lotniczy Radom w lipcu złożyła wniosek o wymuszoną sprzedaż ze wskazaniem przyszłego nabywcy lotniska, którym miało być właśnie PPL. Jej zobowiązania wynosiły wówczas ponad 29 mln zł.

Ryanair chce inwestować w Modlin

Jednak sprawa inwestowania w lotnisko w Radomiu budzi wiele kontrowersji. Jak mówił wiceminister infrastruktury i pełnomocnik ds. budowy CPK, Mikołaj Wild, z analiz wynika, że bardziej opłaca się inwestycja w Radom niż Modlin. Do tego wszystkiego swoje 5 gr dokłada również Ryanair, który ogłosił z początkiem września, że jest zainteresowany zainwestowaniem 10 mln w rozbudowę lotniska w Modlinie. Dlaczego? Z prostej przyczyny. Chce podwoić ruch lotniczy w Modlinie z do 6 mln pasażerów przez najbliższe 5 lat.

Właściciel lotniska Chopina, Państwowe Porty Lotnicze, w tym wyścigu faworyzowały Radom, najpewniej dlatego, że w Modlinie mają (zaledwie) 30% udziałów i widzą większą szansę na inwestycję w Radomiu. Puls Biznesu dotarł do raportu firmy Arup, który jasno mówi: Lotnisko w Radomiu trzeba zburzyć i zbudować od nowa. Raport miał być druzgocący dla portu lotniczego w Radomiu.

Ale zupełnie inny obraz tego samego raportu dziennikarze otrzymali na konferencji zwołanej przez władze Państwowych Portów Lotniczych i Arup. Okazało się, że to jednak Radom ma być portem wspomagającym dla lotniska Chopina, a za wartą 900 milionów inwestycję w etapach będą płacić PPL.

Przeczytaj: Lotnisko za 200 milionów dolarów obsługuje 7 pasażerów dziennie i zamieszania ciąg dalszy, czyli skąd w końcu będziemy latać.

Zobacz też: Kolejna gmina rozpoczyna walkę z CPK. Mobilizacja w podwarszawskim Milanówku i 35 mld złotych za CPK? To już nieaktualne. Lista wydatków się wydłuża.

Kamila Olejarz
Kamila Olejarz
Kulturoznawca z dziennikarską pasją. Zajmuje się wideofilmowaniem. Z wielką pasją i nieukrywaną przyjemnością robi też zdjęcia . Ma niesforną cechę, która nie pozwala jej siedzieć w miejscu. Ciągle myśli o miejscach, jakie mogłaby zobaczyć na świecie. Chętnie bierze udział w różnych projektach artystycznych. Lubi spędzać aktywnie czas. A poza pracą tańczy salsę kubańską.

Zobacz też

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też