Etihad Airways i firma Elenium (wiodący dostawca rozwiązań z zakresu automatyki) wykorzystają przełomową technologię do zrewolucjonizowania podróży za pomocą aktywowanego głosem samoobsługowego kiosku. Linie testują technologię lotniskową w celu identyfikacji pasażerów z koronawirusem.
Maszyna sprawdzi temperaturę
Jak informuje businesstraveller.com, Etihad Airways będzie pierwszą linią lotniczą wykorzystującą technologię, która może monitorować temperaturę, tętno i częstość oddechów każdej osoby korzystającej z punktów kontaktowych na lotnisku (np. punkt odpraw czy informacja). Nowa technologia lotniskowa zaprojektowana została w celu identyfikacji osób zagrożonych z punktu widzenia medycznego, potencjalnie także tych, którzy mają wczesne stadia Covid-19.
We współpracy z Amazon Web Services, Elenium opracowało technologie głośnomówiące, które umożliwiają bezdotykowe korzystanie z urządzeń samoobsługowych poprzez rozpoznawanie głosu, co dodatkowo minimalizuje potencjalne przenoszenie wirusów lub bakterii.
Etihad Airways partners with Australian company Elenium Automation to trial new technology which allows self-service devices at airports to be used to help identify travellers with the early stages of coronavirus#DedicationAtWorkSafetyAtHome@etihad pic.twitter.com/eKFQVxgQpR
— UAE – F o r s a n (@UAE_Forsan) April 6, 2020
Etihad początkowo przetestuje technologię monitorowania na swoim lotnisku w Abu Zabi, stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich pod koniec kwietnia i przez cały maj 2020 r. Początkowo testy będą przechodzić wolontariusze, a po wznowieniu lotów pasażerowie przylatujący.
Jorg Oppermann, wiceprezes Hub and Midfield Operations, Etihad Airways, powiedział:
Ta technologia nie jest zaprojektowana ani przeznaczona do diagnozowania chorób. Jest to wskaźnik wczesnego ostrzegania, który pomoże zidentyfikować osoby z objawami ogólnymi, dzięki czemu mogą zostać poddani dalszej ocenie przez ekspertów medycznych, potencjalnie zapobiegając rozprzestrzenianiu się niektórych wirusów i bakterii przed wejściem na pokład.
Pasażerowie, których parametry życiowe wskazują na potencjalne objawy choroby, zostaną przekierowani na telekonferencję lub zostanie zaalarmowany wykwalifikowany personel na miejscu, który może dokonać dalszych ocen i odpowiednio zarządzać podróżnymi.
Nowa technologia ma również zagwarantować, że przyszłe, potencjalne epidemie wirusów nie będą miały takiego wpływu na świat lotniczy jak koronawirus.
Przeczytaj również: Ta linia lotnicza wznowi loty już w poniedziałek!
Źródło: Etihad