Siedzenia w samolotach to od lat temat dyskusyjny. Każdy marzy przecież o komfortowej podróży, a co za tym idzie większej ilości miejsca na nogi. Przez to, że wciąż go nie ma, pasażerowie potrafią uprzykrzyć sobie życie zagarniając swoją przestrzeń. Aż zaskakujące zdają się być pomysły, które proponują zwiększyć ilość miejsc w samolocie kosztem przestrzeni dla pasażerów. Pisaliśmy już o Firmie Avio, która zaproponowała fotele SkyRider 2.0, które pozostawiają jedynie 58 cm szerokości między rzędami w samolocie. To o kilkanaście centymetrów mniej, niż w samolotach najtańszych linii o najniższym komforcie. Były też pomysły na miejsca do spania dla pasażerów w schowkach na bagaż podręczny!
A co byś powiedział na piętrowe siedzenia w samolocie? Alejandro Núñez Vicente zaprojektował prototyp takiego siedzenia, które ma zwiększyć komfort podróży. Pomysł został przyjęty z entuzjazmem przez branżę lotniczą. Wiele osób twierdzi, że taka klaustrofobiczna przestrzeń nie wpłynęłaby dobrze na komfort podróży.
Jak informuje portal Dobre Wiadomości, innowacyjne rozwiązanie zostało w 2021 roku nominowane do Crystal Cabin Awards — głównej nagrody w branży lotniczej i właśnie jest prezentowany na targach Aircraft Interiors Expo 2022 w Hamburgu, jednych z największych pokazów dla branży lotniczej na świecie.
– Moim celem jest zmiana miejsc w klasie ekonomicznej na lepsze dla wszystkich ludzi, których nie stać na droższe bilety — Alejandro Núñez Vicente powiedział w wywiadzie dla CNN.
Here’s what it might be like to travel on a double decker airplane seat https://t.co/kqeDaXuVr5
— CNN (@CNN) June 14, 2022
Prototyp ukazuje siedzenia z dwoma podobnymi do drabiny stopniami, dzięki którym podróżni mogą wejść na najwyższy poziom. Pomiędzy górnym a dolnym poziomem zarezerwowano przestrzeń na bagaż podręczny.
Nie będzie prostowania nóg
Takie rozplanowanie siedzeń powoduje, że pasażerowie z górnego rzędu siedzeń mieliby 1,5 m do sufitu, co powoduje, że wstawanie i wyprostowanie się w takiej przestrzeni będzie niemożliwe. Jednak projektant twierdzi, że obecnie i tak pasażerowie nie mają takiej możliwości. Natomiast siedzenie piętro niżej może być średnio przyjemne i klaustrofobiczne, ponieważ pasażer będzie widział tylko fotel.
Alejandro Núñez Vicente twierdzi, że jego pomysł mógłby być zastosowany nawet w Boeingu 747, Airbusie A330 lub innym średnim, lub dużym samolocie szerokokadłubowym.
Teraz pracuje nad ulepszeniem projektu.
I don’t know how I feel about this…
— Jon Chan, RBC (@RBCJonChan) June 16, 2021
These double-decker airplane cabin concepts could be the future of flying https://t.co/82WW951gDB