Tani przewoźnik easyJet rozpoczął ogólnokrajową kampanię motywującą młode kobiety do zostania pilotami.
Kobiety robią karierę w lotnictwie
Pomimo, że kobiety w lotnictwie zawsze miały swoje miejsce, to jednak dla wielu jest to wciąż niecodzienny widok. Pisaliśmy już o holenderskiej pilotce, która zgromadziła dużą grupę fanów na Instagramie. Skąd wzięła się jej popularność? Wystarczyło, by pokazała jak wygląda życie kobiety za sterami samolotu pasażerskiego Boeing 737.
Przeczytaj też : Kobiety w lotnictwie – Sprawdź ile kobiet pilotów zasiada za sterami samolotów.
EasyJet chce zmienić błędne przekonania o pracy pilota, jako zawodu przeznaczonego tylko dla mężczyzn. W tym celu powstał filmik promujący lotnictwo wśród kobiet za pomocą scen z hollywoodzkiej produkcji (Catch Me If You Can). To kampania mająca na celu stworzenie równowagi płci w branży.
W ciągu trzech lat od uruchomienia w 2015 tzw. inicjatywy Amy Johnson Flying, piloci easyJet odwiedzili ponad 150 szkół i uczelni, aby promować karierę pilota wśród kobiet.
Brak równowagi w lotnictwie był przyczyną do działania Amy Johnson. Jej inicjatywa została powiązana z napływem kobiecych talentów do linii lotniczych.
Liczba kobiet pilotów w easyJet wzrosła z 6% w 2015 roku do 13% w 2017. Brytyjski przewoźnik chce, aby do 2020 r. 20% nowych pilotów, którzy dołączą do linii lotniczych było kobietami.
W roku 2018 easyJet zatrudni 460 nowych pilotów.