Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk poinformował na Twitterze, że nastąpił przełom w negocjacjach ze Związkiem Zawodowym Kontrolerów Ruchu Lotniczego. Nieoficjalnie TVN24 dowiedziało się, że porozumienie zostało zawarte na dwa miesiące, które mają być czasem na uzdrowienie atmosfery i ustalenie wszystkich szczegółów.
🟢 Mamy przełom w negocjacjach ze Związkiem Zawodowym Kontrolerów Ruchu Lotniczego!
— Andrzej Adamczyk (@AMAdamczyk) April 28, 2022
Za chwilę posiedzenie sejmowej podkomisji, podczas której podamy szczegóły. #kontrolerzy @MI_GOV_PL @PANSA_PL
– Wszystko wskazuje na to – docierają takie sygnały, że ruch lotniczy w Polsce nie będzie dotknięty częściowym, całkowitym lub niewielkim paraliżem – mówił przed południem Adamczyk w Sejmie.
Mam dobrą wiadomość – nie będzie paraliżu polskiego nieba.
— Maciej Lasek (@LasekMaciej) April 28, 2022
Dziękuję wszystkim stronom zaangażowanym w zawarcie tego porozumienia.
Warto rozmawiać. pic.twitter.com/NtKRXG7uia
– Mam dobrą wiadomość – nie będzie paraliżu polskiego nieba. Dziękuję wszystkim stronom zaangażowanym w zawarcie tego porozumienia. Warto rozmawiać – napisał na Twitterze poseł Platformy Obywatelskiej Maciej Lasek, były przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
Kolejne spotkanie ma się odbyć 29 kwietnia br. o godz. 12.00.
Pisaliśmy ostatnio, że od kilkudziesięciu dni toczyły się negocjacje kierownictwa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) z przedstawicielami Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego (ZZ KRL) dotyczące m.in. bezpieczeństwa, regulaminu pracy oraz regulaminu wynagradzania. Z opublikowanego komunikatu obu stron wynika, że niedzielne rozmowy dotyczyły przede wszystkim kwestii wynagrodzeń dla kontrolerów.
Przypomnijmy, że w poniedziałek wieczorem opublikowano w Dzienniku Ustaw Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ograniczeń w ruchu lotniczym. Wprowadzało ono możliwość wykonywania mniejszej liczby operacji lotniczych z i na: lotnisko Chopina w Warszawie oraz lotnisko Warszawa/Modlin. Czytaliśmy, że „w związku z ograniczeniem dostępności służb żeglugi powietrznej obsługujących operacje lotnicze” i „obniżeniem deklarowanej pojemności rejonu kontrolowanego TMA Warszawa (…) wprowadza się ograniczenia możliwości wykonywania operacji lotniczych”.