Enter Air podał w ostatnich dniach informację, że jest liderem przewozów świadczonych dla biur podróży w Polsce. W 2017 roku na polskim rynku przewiózł ponad 1,5 mln pasażerów (wzrost o 28%). W ten sposób miał umocnić pozycję lidera przewozów turystycznych.
Enter Air – lider przewozów turystycznych?
Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air mówi:
Wzrost przewozów nie jest dla nas celem samym w sobie, ale dzięki zachowaniu marż na satysfakcjonującym poziomie znajduje on odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Na sezon lato 2018 oraz zima 2018/2019 mamy podpisane umowy z trzema największymi biurami podróży w Polsce, które powinny nam pozwolić na dalsze zwiększanie liczby pasażerów. Równolegle ze wzrostem skali działalności dążymy do optymalizacji kosztowej. Jednym z jej elementów jest wymiana floty. W IV kw. 2018 roku do obsługi pasażerów wejdą dwa pierwsze najnowocześniejsze boeingi 737 MAX 8, które pozwolą na realne oszczędności w stosunku do naszej obecnej floty.
Igoria Trade signs cooperation agreement with Enter Air @EnterairSpzoo employees will use @IgoriaCard #multicurrrency cards in payments #enterair #mastercard #airlines #aviation #fintech pic.twitter.com/0pKFG2pLiD
— IgoriaCard (@IgoriaCard) March 25, 2018
Enter Air jest polską czarterową linią lotniczą, ale obsługuje również wszystkie największe rynki czarterowe Europy (m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii). Ma swoim koncie wiele nagród i wyróżnień, co potwierdza, że udało mu się wejść do grona najlepszych przewoźników lotniczych w kraju.
Łączna liczba pasażerów w samolotach Enter Air w 2017 r. przekroczyła 2 mln.
Okazało się jednak, że linie podając, że są liderem w przewozach turystycznych, zsumowały przewozy czarterowe i regularne. Prawdziwym liderem zatem okazał się Small Planet.
Czytaj też: Czartery Ryanair ruszają! Ryanair Sun otrzymał polski certyfikat AOC
Small Planet wyprzedziły Enter Air
Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że Enter Air został pobity w czarterach, zyskując 27,5 proc udziału w rynku, wraz z 1 122 112 przewiezionych pasażerów. Wynik Small Planet jest więc o około 100,5 tys. podróżnych lepszy – jak podaje rynek-lotniczy.pl.
Small Planet nr 1 rynku czarterowego w Polsce
Linie lotnicze Small Planet Airlines zostały nr 1 rynku czarterowego w Polsce. W opublikowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego statystykach, Small Planet wyrosły na lidera czarterów w Polsce według liczby pasażerów obsłużonych w polskich portach lotniczych w krajowym i międzynarodowym ruchu czarterowym w 2017 roku.
Linia przewiozła 1,22 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 39 proc. względem roku 2016 (877 524 pasażerów). W minionym roku udział przewoźnika na rynku czarterowym w Polsce wzrósł z 24 do prawie 30 proc.
Small Planet Airlines – 1 222 709 udział w rynku 29,97%*
Enter Air – 1 122 112 udział w rynku 27,50%*
Travel Service – 1 067 064 udział w rynku 26,15%*
Jarosław Jeschke, prezes Small Planet Airlines Polska powiedział:
Small Planet Airlines rozpoczęły swoją działalność w 2009 roku, mając tylko 2 boeingi B737 w swojej flocie. Minęło już prawie 10 lat, a dziś przewozimy 8 razy więcej pasażerów rocznie dziesięciokrotnie większą flotą. Cieszę się, że jesteśmy numerem jeden w Polsce. To właśnie tutaj Small Planet Airlines zostało nagrodzone za najlepszą linię czarterową dwa lata z rzędu. Jesteśmy wdzięczni wszystkim pasażerom i partnerom za wybranie nas i okazanie zaufania. Rozwijamy się dla Was i dzięki Wam.
Latem 2018 Small Planet Airlines będą obsługiwać 240 tras z 15 europejskich baz, a flota przewoźnika wzrośnie do 28 airbusów (będą to maszyny A320 i A321).
Szacuje się, że przewoźnik obsłuży w tym roku prawie 4 miliony pasażerów, a dochody firmy powinny wzrosnąć o jedną trzecią.
Kristijonas Kaikaris, dyrektor generalny Small Planet Airlines powiedział:
Przez lata Polska była największym rynkiem dla Small Planet Airlines. Jednak w tym roku nie planujemy tam znaczącego wzrostu – sytuacja jest stabilna i dobra, dlatego tylko jeden dodatkowy samolot dołączy do polskiej floty. Z kolei w Niemczech wzrost przekracza 200 proc. i zależy od różnych czynników. Po pierwsze, Niemcy są największym rynkiem lotniczym w Europie, więc zapotrzebowanie jest tam naturalnie wysokie, a upadłość airberlin otworzyła dodatkową niszę. Po drugie, dywersyfikacja rynków zawsze była jednym z naszych celów.
Jakie regularne loty ma EnterAir ??