Szybsze i łatwiejsze zwroty za odwołany lot w Wizz Air! Zobacz szczegóły

Wizz Air ogłosił dzisiaj, że ma zamiar przyspieszyć zwroty za odwołane loty. Cały proces ma zostać zautomatyzowany, ale jest kilka szczegółów, na które trzeba zwrócić uwagę. 

Automatyzacja ma dotyczyć zwrotów 120% pierwotnej ceny rezerwacji w środkach Wizz Air na konta Wizz Air dla klientów indywidualnych. Pieniądze będą do wykorzystania w ciągu dwóch lat. Pasażerowie, którzy nie zdecydują się na tę opcję, otrzymają 100% zwrotu kwoty za bilety na swoje konto.

Najpóźniej do 14 kwietnia 2020 roku, wraz z wprowadzeniem automatycznego procesu zwrotów, zostanie tymczasowo wyłączona rejestracja reklamacji online. Ma to pozwolić usprawnić obsługę składanych codziennie anulowań (jest ich 100 razy więcej niż zwykle). Wizz Air zapewnia, że nawet jeśli potrwa to dłużej niż zwykle, wszelkie roszczenia zostaną rozpatrzone, a klienci otrzymają zwrot kosztów po odwołanych lotach.

Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.

Jak możemy przeczytać w oficjalnej informacji prasowej, Wizz Air prosi również o kontakt poprzez platformy samoobsługowe, o których informuje w wysyłanych e-mailach. Wszystko po to, by zminimalizować ruch w przeciążonych telecentrach. Przewoźnik przeprasza również za niedogodności związane z zakazem podróży i wynikające z niego anulacje oraz zapewnia, że rozpatrywanie reklamacji i zwrot środków są priorytetem. 

Aleksandra Ryś
Aleksandra Ryś
Redaktor Tanie-Loty.pl, prowadzi również własnego bloga podróżniczego. Z wykształcenia polonistka, z zamiłowania globtroterka. Mistrzyni wyłapywania okazji i latania za grosze. W wolnym czasie planuje kolejne wojaże.

Zobacz też

91 KOMENTARZE

  1. A Ryanair???? SMS OD NICH O ANULOWANIU LOTU NA 22 MARCA NA Azory- mogę może zwrot kosztów niletu- ale jak wprowadzam dane- wyskakuje komunikat, że nie ma takiego numeru rezerwacji…. więc co robić???? Zlikwidowali Iot I
    numer rezerwacji może? Co robić????

  2. Jak już się zaraza skończy to niech infolinię i kontakt mailowy “normalny” wprowadzą. Nie każdy wie, że do telecentrum Łajzzera można zadzwonić przez Malte przez aplikację i nie trzeba płacić jak za 0700 audiotele w latach 90. XX wieku.

  3. Czy ja dobrze zrozumiałem, że zamkną stronę gdzie jest jedyny kontakt z nimi informując nas, że mają wszystko w d…e? Można bezprawnie obracać nie swoją kasą ?

  4. ja nadal nie rozumiem procesu zwrotów wizzair :/
    Jezeli dostałam od nich maila ze moj lot jest odwołany to czy mam klikac sama na stronie anuluj rezerwacje? (jak podazam tym krokiem to mi pokazuje ze zwrot wynosi 0zł) czy mam czekac az zrobia to sami automatycznie?

    • Jeżeli Twoja rezerwacja została już anulowana to już powinnaś mieć środki na koncie wizaaira. Przez dwa lata możesz z nich korzystać. Jeżeli jednak chcesz odzyskać 100% zapłaconej kwoty na swoje konto to poczekaj jeszcze, wizzair wyśle Ci kolejnego maila z instrukcją. Obiecali, że zrobią to w ciągu tygodnia. Nie klikaj w anuluj rezerwację bo potraktują to jako dobrowolną Twoją anulację i będziesz miała problem z odzyskaniem kasy.

      • własnie mail przyszeł ze lot odwołany i ze zwroca koszta na konto wizzair – co mi nie przeszkadza moze byc na konto wizz, ale rezerwacja dalej jest aktywna i dostepna :/
        Z tego co rozumiem to mimo, iż dostałam maila z informaca o odwołaniu lotu to mojej rezerwacji jeszcze nie anulowali, ale zrobia to sami?

    • Karolina też tak mam poczekaj sami oddadzą dziś sprawdziłam konto wizzair mam zwrot 650 zł tylko jak go teraz przekształcić na zwrot gotówki na konto?

      • W mailu jest informacja ze w ciągu następnych 14 dni będzie mail z instrukcją jak otrzymać zwrot pieniędzy. Dajcie im chwilę normalnie zakłócenia dotyczą 5% lotów przewoźnika a nie 80%… ja tez czekam na zwrot ponad 1300 pln

  5. Ja otrzymałam kartę pokładową i zrobiono mi odprawę. O odwołanym locie dowiedziałam się dopiero na lotnisku. Nie dostałam żadnej informacji od Wizzair że nie lecą.

  6. Ja mam rezerwację na 19 maja powrót 9 czerwca i teraz sama nie wiem czy dojdzie do skutku. Czy mam ubiegać się o zwrot pieniędzy.

  7. Wypełniłem formularz 3 tygodnie temu ze zwrotem na konto i po 3 tygodniach przyszło mi na konto ale Wizz. Do tego zwrócili 200zl mniej niż zapłaciłem bo nie zwrócili za obowiązkowy wybór miejsc z dziećmi… A wniosek na konto nie idzie wypełnić!

    • Kontaktowałeś się z nimi w tej sprawie czy coś? Skąd w ogóle formularz o zwrot na konto? Ja dzisiaj dostałem maila z możliwością wyboru 120 proc na konto wizz albo reschedule, ani słowa o zwrocie na konto (ani o jakichś terminach 14-dni jak ktoś powyżej pisał)

  8. Wykupiłam lot na 18 kwietnia. Dziś dostałam e-mail w j.ang., że został anulowany tak jak inne sobotnie loty w tym miesiącu. Zależy mi na zwrocie pieniędzy, ale najpierw wpływ jest na konto Wizz (120% wart.biletow) i to w kilka minut. Później będzie można dokonać konwersję ze zwrotem gotówki na konto. Czekam teraz na kolejnego e-mail z Wizzair.

  9. Mam lot na 29.03 do Uk i nadal nic nie przyszło z wizzair. Powinno się samemu gdzieś coś kliknąć? Czy mam czekać na maila? A może jednak polecę? Bo bilety na ten termin nadal można kupić…

    • Przyszedł mail -w nim trzy opcje: wymiana na inny lot w następnych 60 dniach, 120% na konto wizzair albo 100% na moje bankowe. Ponoc zwrot tylko za bilety. Inne oplaty nie podlegają tej akcji.. zobaczymy co wyjdzie po przeklikaniu

  10. Ja dzisiaj otrzymałem @ o anulowaniu lotu z 23.04
    Miałem wybór: ponowna rezerwacja lub zwrot 120% na konto Wizz. Zaznaczyłem wybór zwrotu 120% jednakże miałem możliwość poprzez enigmatyczny podlink wpisania danych do zwrotu na konto bankowe.
    Zastanawiam się czy dostanę @ o możliwości zwrotu na konto bankowe
    Po kilku minutach miałem na koncie Wizz 3400 zwrotu wazne 2 lata
    Czekamy

  11. Ja też miałam lot 16 marca. Dostałam meila 14 marca że odwołany lot i zwrot kasy na konto Wizzer i do dziś nie mam zwrotu.

  12. Moja mama ma wracac do PL 24 marca, lot anulowany a moge zrobic odprawe. Dostalem maila ze zwroca kase na konto wizz ale nic tam nie ma. Robic odprawe czy nie? Lot powrotny, tutaj przyleciala z tym samym numerem rezerwacji

  13. booking.com, który jest przecież potężnym międzynarodowym portalem, jest jednak lepiej przygotowany na takie sytuacje niż Wizzair. cały proces kontaktu, anulowania rezerwacji hotelu za granicą oraz zwrotu pieniędzy na konto bankowe trwał 3 dni…

  14. Czy u Was otrzymany zwrot 120% zgadza się? Tzn. czy całkowita pierwotna cena + 20% = otrzymany zwrot? U mnie Wizzair nalicza mniejszą kwotę!

      • To prawda, Ja otrzymałam na konto Wizz 120%, ale wartości biletów a nie kwoty, którą zapłaciłam. Odliczyłam opłatę za bagaż (miałam wykupiony 20 kg) i WIZZ Priority i się zgadza. I teraz pytanie czy na konto bankowe zwracają 100% ceny biletów (bez bagażu i dodatkowych opcji), czy 100% zapłaconej kwoty? Może ktoś już otrzymał zwrot gotówki na konto bankowe.

  15. Czy ja muszę najpierw wnioskować o zwrot środków na wizzair czy to dzieję sie automatycznie. póki co mam 0. Nie wiem czy mam dalej coś klikać o ten zwrot cz zcekać na jakiego meila.
    “Po otrzymaniu 120% środków WIZZ możesz zamienić je na zwrot 100% ceny zakupu za pomocą przelewu bankowego lub na kartę bankową, którą dokonano płatności (w zależności od pierwotnej metody płatności) – w tym przypadku wymienione powyżej dodatkowe 20% nie zostanie przyznane.” – czy to oznacza, ze mam kliknąc a potem sie starać o zwrot, czy też nic nie robić na stronie. Głupieje już

  16. Czy ktoś może wrzucić link, gdzie można wypełnić prośbę o zwrot pieniędzy na konto. Dostałam zwrot na konto wizzair, ale chcę zwrot pieniędzy na moje konto. Czy ktoś może podpowiedzieć co robić

  17. Pytanie czy zwrot jest tylko za bilet czy za inne opłaty jak np ubezpiecze też? Ktoś wie? Bo ceny jak widać nie zgadzają się

  18. Ja w mail-u dostałam linka do konwersji środków z konta Wizz, zamieszczam poniżej
    https://wizzair.com/en-gb/wizz-credit-conversion-request

      • Witam serdecznie.My mieliśmy lot na 13.06 do Portugalii.W dniu 20.03 po rozmowie z infolinia Wizzair -od razu zostały przelane pieniądze na Wizzair club a nie na konto…i to tylko 30%ceny biletów.Konsultant na infolinii nic nie powiedział o takiej możliwości.Jak teraz załatwić zwrot reszty kwoty i żeby pieniądze były na koncie bankowym a nie na Wizzair club.Nie otrzymaliśmy żadnej informacji,żadnego e-mail.Dziekuje za odpowiedź.Pozdrawiam

        • Jesli nie miałaś automatycznego maila o anulowaniu danego lotu to być może zrobiłaś “normalną” anulacje -a w takim przypadku ponoć potrącają opłatę za anulacje.. więc może okazać sie że nic więcej nie dostaniesz… 🙁

  19. Czy ktoś dostał już zwrot na konto bankowe za odwołany lot? Jeśli tak to proszę o informację jak tego dokonać, ponieważ u mnie wyświetla się tylko opcja zwrotu na konto Wizzair… Proszę o pomoc

  20. Loty do pl sa odwolane 1 lot jest n’a 3 maja z francji. Nie wiem Jak z innych krajow. Zwrot srodkow po kilku minutach albo godzinach. Juz mi 3 raz samolot anulowali za ten miesiac.

  21. Ja zrobilam odprawe a na lotnisku sie dowiedzialam ze jednak nie ma lotow. Nie wiem jak to zrobic aby byl zwrot bo nic z rezerwacja nie moge zrobic email przyszedl 2 dni po planowanym wylocie. Kur…mnie strzela bo to prawie 600 zl a ja nie moge nic zrobić z rezerwacją. Pomocy!!!!

  22. Ludzie Oni nic nie oddają,jeśli ja już czekam na zwrot przeszło mięs i non stop ta sama informacja proszę czekać itp.mysle,że to jedne wielkie oszustwo. Robią se obrót naszyszymi pieniędzmi.
    Wizzair podał, że Oni są zabezpieczeni.
    Tak tak bo nie oddają wogole pieniądzy,
    Ja mam ,aż 3 loty ,ponad 3tys złotych i ani grosza nie odzyskam.
    Masakra

    • Jak wpisałam moje dane do zwrotu pieniędzy na konto to wyświetliła się informacja, że wniosek został przyjęty do realizacji i może to potrwać ponad 60 dni. Z konta Wizz środki po 3 dniach były już wyksięgowanie więc na pewno coś się dzieje w tym temacie.

  23. Ja równiez dostałam informację,że wypłata środków może potrwać do 60 dni, 25 marca miałam wypłacone środki i do dzisiaj cisza nic nie ma

  24. Wizzair nie oddaje pieniędzy na konto, zwodząc ludzi. Mnie nawet powiedzieli, że środki są przelane, a i tak na konto nie wpłynęły. Tyle że dodatkowo sobie zapłaciłem za telefony premium 🙁

  25. Porażka! dostałam maila że lot na 15 marca mam odwołany i na tym koniec! żadnego dalszego maila z instrukcjami, w aplikacji lot nie ma statusu odwołanego, guzik mogę zrobić na tą chwilę!

  26. Wizzair to dziadostwo. Płatne infolinie, liczne emaile bez odpowiedzi, lot odwołany z powodu COVID-19 przez WIZZAIR, już miesiąc czekam na zwrot pieniędzy. Najpierw zwrot na pseudo konto WizzAir- 120%. Po wielkich walkach kwota z pseudokonta zniknęła- przechodzi konwersję. Dostałem emaila o konwersji i nic. Czekam. Kolejne reklamacje zwodzenie. podejrzewam, że firma upada

  27. zrobilem konwersje miesiąc temi, pieniadze z konta wizz wylecialy, doatalem potwierdzenie ze pracuja nad przelaniem hajsu ale moze potrwać to dłużej.
    Czekam miesiąc a pieniadze nie wyplynely na konto bankowe. Ktoś w tej samej sytuacji?

  28. Dokładnie odwołali mój lot i napisali że dostanę pieniądze że mam wypełnić formularz.. wypełniłem i pokazuje że nie należy mi się zwrot a na koncie Wizzair informacja że lot normalnie się odbył.. pierdolone złodzieje..
    Czytałem na wielu stronach że nikomu nie oddają pieniędzy

  29. Wizz Air to ZŁODZIEJE i OSZUŚCI! W połowie marca anulowali lot, ale nie można było od razu zażądać zwrotu gotówki, tylko trzeba było czekać na specjalny email. Ten przyszedł po tygodniu, kiedy natychmiast zażądałem zwrotu gotówki podając wszystkie potrzebne dane w formularzu na stronie. Po miesiącu (!) otrzymałem wiadomość, że… zarejestrowali moje żądanie! Teraz minęły kolejne dwa tygodnie, a zwrotu ani widu ani słychu. Czyli lot anulowany półtora miesiąca temu, a pieniędzy nadal nie oddali, mimo że przebrnąłem przez ich wszystkie wymyślne procedury. Pobrać pieniądze w momencie rezerwacji to potrafią, ale je oddać w momencie anulowania lotu – no to już widać się nie da. Albo to złodzieje i wcale nie chcą oddać kasy (przynajmniej do momentu w którym będą pod ścianą, na przykład ludzie zaczną ich pozywać do sądu), albo oszuści którzy stworzyli piramidę finansową i nasze pieniądze poszły na przeszłe loty i teraz nie ma z czego zwracać.

  30. Dostałam e-mail o odwołaniu lotu i nic więcej. Minął ponad miesiąc i co dalej? Czy ktoś może pomóc. Z góry dziękuję

  31. U mnie to samo… Czekam na zwrot środków za 2 podróże anulowane przez pandemie na moje konto bankowe od marca i NIC żadnej wiadomości, a na stronie internetowej wszystkie dane zniknęły. Uważam, ze powinny widnieć wraz z informacja o anulacji Oni chyba liczą na to, ze się po prostu zapomni o tych pieniądzach, które są nam winni!
    SZOK!!!!

  32. Witam czy sa juz jakies nowe informacje w sprawie zlecenia pieniędzy za nieodbyty loty? Tak jaśniej czy ktoś już dostał przelew gotówki na swoje konto?
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam wszystkich poszkodowanych
    Trzymajcie się ludzie?

  33. Witam wszystkich poszkodowanych ?
    Mam pytanko czy ktoś już dostał gotówkę od Wizzair za nieodbyte loty na swoje konto bankowe???
    Pozdro

  34. Też czekam miałem zaplanowane loty na 11 i 18 maja jakieś 3tyg temu po moich interwencjach wysłali mi mail czy decyduje się na zwrot na Wizz czy na konto jeśli na konto to trzeba podać wszystkie dane. Od tamtej pory cisza tylko informacje o anulacji lotu co jakiś czas

    • Dobre wieści! właśnie dostałam zwrot za bilety na konto bankowe 😀 trwało to prawie 60 dni,
      Życzę powodzenia!

  35. Wszystko kłamstwo. Wizzair nic nie oddaje. Usuwa loty z historii. Z trzech lotów, za które wybrałem zwrot na konto, tylko pojawiła się jedną korekta faktury, ale żadnych zwrotów nie zrobiono. W aplikacji giną ślady po tych lotach. Zostają tylko e-maile od nich z tym co było. Granda.

  36. Ja dostałam maila o anulacji i info o zwrocie na konto wizz 120% lub 100% na konto bankowe. Wypełniłam formularz na który zostałam przekierowana o zwrocie na konto bankowe 23 marca i do dzisiaj żadnej informacji ani pieniędzy.. kwota prawie 1500 zł

  37. Witam, od 23 Kwietnia czekałem na zwrot i Linia Wizz Air wysłała mi pieniążki po 65 dniach, ogólnie cierpliwości życzę i się nie martwcie, jeżeli my dostaliśmy zwroty to i następni dostaną. Pozdrawiam

  38. Ja do tej pory nic nie dostałam oszukał mnie fru. Pl widzę po waszych że już cześć dostała pieniedzy a ja nie mam ani informacji od wizair że wysłali do fru a fru co miesiąc wysyła mi emaila że pieniedzy nie mają…. Nie polecam tej agencji…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też