Tego jeszcze nie widziałeś w samolocie. Jakbyś się czuł podróżując w ten sposób?

Pandemia zmieniła wiele, także zasady obowiązujące w branży lotniczej, która powoli wraca na swoje tory. Zarówno lotniska jak i przewoźnicy musieli wdrożyć pomysły, które pozwolą zapewnić bezpieczeństwo i komfort pasażerom i pracownikom. Miały być przezroczyste ścianki między fotelami, miały być loty w klasie cargo, miało być 50% zajętych miejsc. I choć 19 czerwca limity w lotniczym ruchu turystycznym zostały zniesione, to narodził się nowy pomysł na rozplanowanie miejsc w samolocie.

Fotele piętrowe

Jak informuje CNN, firma należąca do projektanta Jeffrey O’Neill zaproponowała Zephyr Seat, nową wizję układu foteli w samolocie. Pomysłodawcy uważają, że znalazłoby się wielu pasażerów, którzy skłonni byliby zapłacić więcej dla odrobiny większej prywatności i możliwości spania. Nowa propozycja 2-4-2 pozwoliłaby zachować tę samą liczbę miejsc w klacie ekonomicznej premium.

Zephyr Seat, a lie-flat seat for Economy Class Travelers.

Zephyr Seat is the first social distancing compliant, lie-flat seat for Economy Class travelers ??. Visit www.republic.co/zephyr-aerospace to support our initiative.

Opublikowany przez Zephyr Seat Czwartek, 21 maja 2020

Skąd pomysł? Z własnych doświadczeń. O’Neill przeżył niegdyś bezsenny lot między Nowym Jorkiem a Singapurem. Wtedy był to najdłuższy lot komercyjny na świecie, a on nie mógł nawet się zdrzemnąć. Przypomniał sobie daleką podróż autobusem, w którym znajdowały się piętrowe łóżka i pomyślał, że byłoby to również dobre rozwiązanie dla branży lotniczej.

Koncept ma 2 piętra i wykorzystuje przestrzeń między standardowym miejscem, a przestrzenią górną. Z tym, że drugi poziom liczy tylko 120 cm wysokości. Takie rozwiązanie spowoduje, że byłoby więcej miejsca na nogi i nie trzeba by było zmniejszać liczby pasażerów.

zephyr seat is a lie-flat airline seat for economy class travelersshare my visionpublish my workpromote my…

Opublikowany przez Bannanata Chaiyapana Czwartek, 18 czerwca 2020

To na razie projekt, ale O’Neill rozmawiał już wstępnie z 4 głównymi liniami lotniczymi, m.in. z Delta Airlines. Jeśli projekt by przeszedł w dalszej kolejności wymagane byłyby testy bezpieczeństwa, które mogłyby potrwać nawet 3 lata.

Redakcja
Redakcja
Tworzymy dla Was wartościowe treści już od 2006 roku. Inspirujemy do wyruszenia w podróż, otwarcia na nowych ludzi i kultury, smakowania nowych potraw i ekscytowania się pięknymi widokami. Leć i odkryj świat!

Zobacz też

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też