Pogodzenie lotów cargo i pasażerskich w ramach jednego rejsu? Ta firma ma na to pomysł. HAECO Cabin Solutions takie rozwiązanie zaprojektowała zaledwie w miesiąc. Jest to odpowiedź na wymogi latania w czasach koronawirusa i wykorzystania dostępnych miejsc w kabinie.
Usunięcie środkowych siedzeń
Latanie w czasach koronawirusa będzie wymagało zmian. Usunięcie z systemu rezerwacyjnego środkowych siedzeń narazi przewoźników na duże straty. Będzie jednak gwarantować 2 m odstępu między pasażerami. Rozwiązanie HAECO mogą pomóc wypełnić przestrzeń między podróżującymi. Cargo byłoby zabezpieczeniem przed stratami za niewykorzystane miejsca.
Jak informuje Altair, 4 unikalne rozwiązania opracowano w niecały miesiąc (są potwierdzone indywidualnym ceryfikatem STC – Supplemental Type Certificate). Paleta umieszczona bezpośrednio na podłodze kabiny ma ładowność 454 kg, a rama fotela może unieść 227 kg. Dostępne są także zestawy o ładowności do 109 kg, które można umieścić na fotelu lub obok niego.
Rozwiązania te mogą być stosowane dla eksploatowanych obecnie typów foteli i samolotów pasażerskich wąsko- i szerokokadłubowych. Zabudowanie odbywa się bez użycia narzędzi specjalnych.
Introducing our new Cabin Interior Cargo Solutions! They range from full or partial replacement or reconfiguration, to flight-ready devices. Our customizable solutions allows #airlines infinite variations to manage passenger and #cargo revenue by #flight. pic.twitter.com/EyoXYaVlDD
— HAECO Americas (@HAECO_Americas) April 14, 2020
Umiejscowienie i zabezpieczenie skrzyń transportowych nie wymagają większej ingerencji w pierwotny układ siedzeń ani dodatkowych szkoleń.