W końcu! Ryanair przyspiesza proces zwrotów pieniędzy za odwołane loty!

Ryanair poinformował dziś o znacznym przyspieszeniu realizacji zwrotu za odwołane loty na skutek decyzji rządów poszczególnych krajów w związku z pandemią Covid-19.

Od czasu ponownego otwarcia biura linii w Dublinie w czerwcu, przeszkolono dodatkowych pracowników do obsługi wniosków w celu wyeliminowania zaległości, w efekcie czego:

  • wszystkie wnioski o zwrot za loty w marcu zostały rozpatrzone do 30 czerwca;
  • 50% wniosków o zwrot za loty w kwietniu zostało rozpatrzone do 30 czerwca;
  • wszystkie pozostałe wnioski o zwrot za loty w kwietniu zostaną rozpatrzone do 15 lipca.
  • wszystkie wnioski o zwrot za loty w maju i większość czerwca zostaną rozpatrzone do 31 lipca.
  • wszystkie wnioski o zwrot za loty w lipcu i sierpniu zostaną rozpatrzone do 31 sierpnia.

Liczby te obejmują też pasażerów, którzy zaakceptowali vouchery i możliwość bezpłatnej zmiany terminu lotu na lipiec, sierpień oraz wrzesień.

Eddie Wilson, Prezes Zarządu Ryanaira powiedział:

Cieszymy się z dokonanego w czerwcu postępu w zakresie zwrotów za loty odwołane z uwagi na pandemię Covid-19. Ponad 90% pasażerów, którzy zażądali zwrotu za podróż między marcem a czerwcem, otrzyma pełny zwrot przed końcem lipca.

Nadal będziemy rozpatrywać wnioski o zwrot tak szybko, jak to możliwe, i zachęcamy wszystkich klientów, którzy jeszcze takich wniosków nie złożyli do zrobienia tego za pośrednictwem naszego Działu Obsługi Klienta, a my rozpatrzymy je tak szybko, jak to możliwe.

Anna
Anna
Z Tanimi Lotami związana od 2010 roku. Pasjonuje się dobrą kuchnią i uwielbia wyszukiwać tanie loty. Kocha polskie morze i ma słabość do włoskiej pizzy.

Zobacz też

32 KOMENTARZE

  1. Super. Nie czekając ogarnąłem zwrot z chargeback. Kilka dni temu dostałem przelew za loty na majówkę.
    Pieniądze u nich na koncie od listopada 2019 do lipca. Jeszcze trochę i byłby rok obracania pieniedzmy nieoprocentowanymi.
    Raczej prędko nie skusze sie na zakup biletów z płatnością 100% pół roku wczesniej.

  2. Ja też za lot w marcu nie dostałem jeszcze zwrotu, ale mam nadzieję że stwierdzenie “rozpatrzone do 30 czerwca” oznacza, że przelew dopiero pójdzie a nie miał pójść.

    • Tak. Rozpatrzenie wniosku nie jest jednoznaczne z przelewem. Jeśli dobrze pamiętam mają 20 dni roboczych od rozpatrzenia wniosku. Jeśli to co piszą jest prawdą do końca lipca powinni zwrócić. Ja też czekam na zwrot za dwa loty, z kwietnia i maja.

  3. Bzdura. Odwołany lot 20 marca z EDI do wawy brak kasy i odpowiedzi na reklamację. Taka sama sytuacja z powrotem z 22 maja

  4. Skorzystałem z usługi chargeback za pośrednictwem swojego banku. Szybko i bezproblemowo. Jako konsument głosuję swoim portfelem. Nie kupię już biletów u Ryanaira. Ta linia się dla mnie skończyła. Nie jestem jakimś mega klientem, około 10 lotów rocznie, swoją decyzją pokazuję środkowy palec przede wszystkim w kierunku właściciela Ryanair. Ja osobiście przesiadam się na Wizza i Lot.

  5. Jestem pracownikiem biura podróży, od marca zgłosiłem ponad 40 zwrotów i dostałem do tej pory pieniądze tylko za 1 rezerwację. Był to anulowany lot, który miał się odbyć w czerwcu, rezygnacja zgłoszona w maju. To pokazuje, że Ryan nie rozpatruje wniosków zgodnie z kolejnością, bo wciąż czekamy na kasę za bilety anulowane w marcu.

  6. Lot miał być w marcu, nie było kasy też brak, wypisują tylko na czat żeby czekać cierpliwiej! Ludzie!!!! Tanie linie =ch….. Linie!!! Nie polecamy!

  7. DZIŚ dostałam od Ryanair a mail dot. Mojej reszerwacji na marcowy lot, że mam wziąść bon zamiast pieniędzy. Jak nie chce, to pieniędze zwrócą “po zakończeniu kryzysu i trzeba będzie czekać “miesiącami. Oryginalny tekst z dziś: Les clients qui refusent ce bon recevront leur remboursement en temps opportun, une fois cette crise terminée. Au cours des semaines et des mois à venir,
    Ryanair kłamie wszędzie a media to powielają. Nie ma zwrotów za bilety. Czekam na zwrot za 3 rezerwacji: loty z marca, kwietnia i czerwca.

  8. Cześć, ja też jestem w podobnej sytuacji, odwołane loty i w zamian voucher. Nawet jeśli uda mi się kiedykolwiek uzyskać zwrot kosztów za bilety to niestety problem nadal pozostanie.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmienić prawo. W związku z tym powstała petycja na change.org https://www.change.org/firstflythenpay, w której apeluję do Parlamentu Europejskiego o zmianę zasad, tak aby można było płacić za bilet, jeśli lot rzeczywiście się odbędzie.
    Jeśli chcecie, podpiszcie, udostępnijcie albo po prostu rzućcie okiem. Możemy coś zmienić jedynie działając razem. #FirstFlyThenPay

  9. Kit i kłamstwo. Mój lot za maj miał być rozpatrzony do końca lipca. Mamy sierpień, a pieniędzy na koncie brak. Obłuda i krętactwo.

  10. Jak zwykle klamstwo ze strony ryanair. Nadal czekam na zwrot pieniedzy za bilety z kwietnia i maja. A proba polaczenia sie z obsluga klienta graniczy z cudem

    • kontaktuj się z botem, tam jest możliwość nawiązania kontaktu z obsługą. Rano zajmuej to kilkanaście minut, popołudniu kilka godzin

  11. O pieniądze trzeba się upominać, mimo wypełnienia pierwszego wniosku o zwrot gotówki pieniędzy nie zobaczyłam do tej pory. Jak już uruchomili kontakt z człowiekiem-a nie botem który nic nie może, dowiedziałam się, że moje żądanie zwrotu gotówki zostało zmienione na voucher. Firma automatycznie wszystko zamienia na vouchery (mimo zmian, żadnego vouchera nie dostałam). Żeby otrzymać pieniądze trzeba na rozmowie z obsługą poinformować , że w dalszym ciągu oczekuje się zwrotu pieniędzy. Dopiero po takim zgłoszeniu otrzymuje się powiadomienie, że przyjęli wniosek o ZMIANĘ z vouchera na gotówkę- śmiech na sali….
    Potem już tylko z górki, pierw trzeba poczekać na wiadomość, że dokonają zwroty (jakiś tydzień oczekiwań na maila potwierdzającego), w mailu potwierdzającym znajduje się informacja, że pieniądze znajdą się na koncie za około 5-7 dni.
    Ja dalej czekam….

  12. Ja wlasnie dostalam zwrot za bilet na Wielkanoc z Dublina do Modlina. Bilet kosztowal 114.99 eur, a dostalam 61 eur i napisali mi 53.99 COVID VO refussed. Co to jest? Bankrut kasy nie oddaje?

  13. Trzeba zlecić firmie odzyskanie pieniędzy za loty
    Innego wyjścia chyba nie ma z marca nie oddali kasy wniosek złożony oszuści i zlodzieje

  14. Kłamstwo! W maju zmienili godziny odlotu samolotu, którym miałam lecieć w sierpniu o ponad 3 godziny, skorzystałam z możliwości zwrotu pieniędzy. Pieniędzy nie mam do dziś! Chociaż w międzyczasie w lipcu konsultant na chacie zapewniał mnie, że w przeciągu 6 tygodni na pewno pieniądze zostaną zwrócone. Ryanair to złodzieje i krętacze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też