2 z zamówionych 4 nowych Embraerów 190 są już w Warszawie! W pierwszym tygodniu stycznia zabiorą pasażerów LOT-u w podróż na kilkunastu europejskich trasach. Docelowo posłużą do obsługi połączeń do London City, dokąd przewoźnik będzie latał dwa razy dziennie: z Warszawy od 7 stycznia, z Budapesztu od 18 lutego i z Wilna od 1 maja.
Nowe samoloty we flocie PLL LOT
Pierwsze dwa z czterech zamówionych przez LOT maszyn – o numerach rejestracyjnych SP-LMA i SP-LMB – wylądowały w Warszawie we wtorek po godz. 19. Oba samoloty wystartowały 30 godzin wcześniej z Sao Jose dos Campos, gdzie znajduje się fabryka Embraera. Po drodze niezbędne były dwa międzylądowania: w Recife na wschodzie Brazylii i Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich, skąd Embraery 190 poleciały już bezpośrednio na Lotnisko Chopina w Warszawie.
W ciągu najbliższych dni w Embraerach będzie montowane wyposażenie dodatkowe. Na samolotach będą też szkolili się piloci LOT-u. Założenia są takie, że Embraer 190 poleci w swój pierwszy rejs z pasażerami 1 stycznia o godz. 15:20 do Budapesztu. Drugi rejs obsłuży tego samego dnia inny egzemplarz E190, o godz. 16:15 do Wilna. W ciągu kolejnego tygodnia samoloty zabiorą pasażerów m.in. do Amsterdamu, Wenecji, Nicei, Billund, Ljubljany, Moskwy, Odessy, Bukaresztu, Zagrzebia i Krakowa.
LOT kluczowym przewoźnikiem na lotnisku London City
Ze względu na krótki pas startowy i stromy kąt podejścia tylko kilka rodzajów samolotów pasażerskich – w tym Embraer 190 – jest certyfikowanych do lądowania w LCY.
Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT powiedział:
Dzięki nowym samolotom LOT będzie na lotnisku London City kluczowym przewoźnikiem dla pasażerów podróżujących z Europy Środkowo-Wschodniej. Połączymy port położony w biznesowym centrum Londynu z aż trzema europejskimi stolicami: Warszawą, Budapesztem i Wilnem. Między Polską a Wielką Brytanią podróżowało w ubiegłym roku 7 mln pasażerów. Mam nadzieję, że pasażerowie z Polski, Węgier i Litwy docenią nasza nową ofertę i jakość podróży na pokładzie nowych E190.
Obniżona emisja CO2
Każdy z E190 ma na pokładzie 106 foteli w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Maksymalny zasięg samolotów z pasażerami to prawie 3,5 tys. km. Odrzutowce wyposażone są w nowoczesne silniki General Electric CF34, które charakteryzują się obniżoną emisją CO2. Samoloty zostały pozyskane w ramach 8-letniej umowy leasingowej LOT-u z firmą NAC (Nordic Aviation Capital), od której przewoźnik pozyskał wcześniej 20 innych samolotów.
Tym samym LOT jako jeden z nielicznych przewoźników posiada dziś we flocie wszystkie cztery wersje samolotów z popularnej rodziny E-Jet: E170, E175, E190 i E195. W 2004 r. LOT jako pierwszy przewoźnik na świecie obsłużył pierwszy rejs z pasażerami nowym wówczas typem samolotu: Embraer 170. Ta maszyna do dziś dobrze sprawdza się na europejskiej siatce połączeń przewoźnika. Od tamtej pory brazylijski producent sprzedał ponad 1500 samolotów z rodziny E-Jet.
LOT stale rozwija swoją flotę. W miniony czwartek przewoźnik odebrał piątego nowego Boeinga 737 MAX 8. Na przyszły rok zaplanowane są dostawy kolejnych B737 MAX, których liczba do końca 2019 r. wzrośnie do co najmniej 12. Do końca 2019 r. do floty zostaną j włączone cztery kolejne samoloty B787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba zwiększy się do 15.
Bilety na połączenia m.in. do i z London City są już dostępne za pośrednictwem wszystkich kanałów sprzedaży.