Globalna pandemia koronawirusa na długi czas zmieniła oblicze branży turystycznej, a tym samym także priorytety linii lotniczych. Mając na uwadze bezpieczeństwo LOT opracował nowe procedury.
Od 1 czerwca polski przewoźnik wznawia loty. Na początek będą to tylko loty krajowe. Każdy z lotów będzie realizowany w oparciu o szereg procedur bezpieczeństwa, obejmujących zarówno odprawę na lotnisku, jak i czas spędzony na pokładach naszych samolotów.
Na lotnisku: mierzenie temperatury i obowiązkowe maseczki
Planowane zmiany na lotniskach obejmują m.in. kontrole kamerami termowizyjnymi pasażerów wchodzących do terminali, odizolowanie pasażerów przylatujących i wylatujących, space distacing w gate’ach oraz podczas boardingu, ograniczenie dostępnej infrastruktury (sklepów, saloników VIP), dostęp do środków antybakteryjnych i płatnych maszyn vendingowych z maseczkami ochronnymi czy obowiązek zakrywania ust i nosa, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia br.
W ramach ograniczania kontaktu pasażerów z obsługą lotniska, pracujemy także nad zastąpieniem dotychczasowych procedur mechanizmami samoobsługowymi m.in. odprawą on-line oraz samodzielnym boardingiem za pomocą automatycznych bramek. Szczegółowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące na lotniskach zostaną przedstawione pasażerom do 25 maja.
Maseczki także podczas lotu
Udając się w podróż samolotami LOTu będziesz zobowiązany do zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki przez cały czas lotu. Przed wejściem na pokład zostaniesz także poddany bezdotykowemu pomiarowi temperatury – ze względu na bezpieczeństwo pozostałych uczestników rejsu, wynik przekraczający 38°C może stać się podstawą do odmowy wejścia na pokład samolotu.
Bezpieczeństwo na pokładzie
LOT zapewnia, że filtry typu HEPA (High Efficiency Particulate-Air), w które wyposażone są samoloty, usuwają 99,9% bakterii i wirusów unoszących się w powietrzu. Dodatkowo pokład, schowki ponad siedzeniami oraz luki bagażowe dezynfekowane są regularnie za pomocą specjalnych środków biobójczych. Pracownicy obsługi naziemnej oraz załogi pokładowe obsługujące Cię podczas lotu, zostaną wyposażone w szereg środków ochronnych, takich jak maseczki, rękawiczki czy okulary ochronne.
W ramach serwisu pokładowego zostanie wprowadzona zasada „no contact”, ograniczającą bezpośrednie interakcje pasażerów z obsługą. Wydawane produkty dostępne będą tylko w jednorazowych opakowaniach, bez serwisu kawy i herbaty, prasy oraz sprzedaży w ramach Sky baru.
Większy bagaż podręczny
W celu zminimalizowania kontaktu oraz usprawnienia wejścia do samolotu, otrzymasz możliwość przewozu jednej sztuki bagażu podręcznego w wymiarach 55 cm/40 cm/23 cm i zwiększonej wadze do 10 kg. Przez jedną sztukę bagażu rozumiemy plecak, torebkę, laptop lub reklamówkę z zakupami. Dodatkowy bagaż umieszczony zostanie w luku bagażowym.
W ramach pilotażowego etapu wznawiania rejsów, na pokładach wprowadzona zostanie zasada dystansu przestrzennego – dla zachowania odpowiednich odległości pasażerowie będą zajmowali miejsca zgodnie z planem szachownicy. Wyjątek dotyczy jedynie rodzin oraz opiekunów dzieci, którzy zgłoszą chęć zajęcia sąsiadujących foteli.