Załogi pokładowe, pracownicy obsługi naziemnej jak i funkcjonariusze Straży Granicznej dobrze wiedzą jak trudnym zadaniem jest poradzić sobie z uciążliwym pasażerem. Niestety takich nie brakuje, zwłaszcza gdy wchodzi w grę alkohol albo frustracja związana z restrykcjami pandemicznymi. Wiele sytuacji opisywaliśmy już na naszej stronie, a także pokazywaliśmy zdjęcia ze znanego instagramowego konta Passenger Shaming. Teraz Straż Graniczna zdradza jak sobie może radzić z takimi osobnikami.
Grupa Interwencji Specjalnych PSG Warszawa-Okęcie udostępniła na swoich mediach społecznościowych zdjęcia i nagrania z ćwiczeń, które przeprowadzają dla funkcjonariuszy. Trenują sposoby na sprowadzenie niesfornych pasażerów na ziemię. Na pewno możesz sobie wyobrazić, że wyprowadzenie z samolotu w kajdankach nie należy do najlepszych momentów w życiu.
– Czasami zdarzają się pasażerowie, którzy chcą być ważniejsi niż kapitan statku powietrznego. Wtedy wkraczają oni ubrani cali na zielono – funkcjonariusze z Grupy Interwencji Specjalnych PSG Warszawa-Okęcie. Skutecznie potrafią sprowadzić delikwenta na ziemię – czytamy w poście Straży Granicznej.
Spokojnie, to tylko ćwiczenia…
— Straż Graniczna (@Straz_Graniczna) February 6, 2022
Nasi funkcjonariusze z Grup i Zespołów Interwencji Specjalnych 🥷🏻 stale podnoszą swoje umiejętności i dlatego są gotowi na każdy możliwy scenariusz 💪🏻👏🏻
To wszystko dla Waszego bezpieczeństwa 👨👩👧👦#GIS #ZIS #SG @ChopinAirport #NwOSG #zawszegotowi pic.twitter.com/TkWo0Ofb92
Warto pamiętać jednak, żeby starać się opanować emocje i nie nadużywać alkoholu. Awanturowanie może skończyć się nie tylko wyprowadzeniem z samolotu przez odpowiednie służby, ale także wysokim mandatem lub nawet zakazem lotów.
Pisaliśmy np. o sytuacji, kiedy Straż Graniczna musiała wyprowadzić pasażera z samolotu na lotnisku we Wrocławiu, a także kiedy załoga już nie miała siły ani prosić ani tłumaczyć. Do pasażera została wezwana Straż Graniczna i wielu innych.