Masz więcej niż 28 lat i (co gorsza) męża? Te linie lotnicze nigdy cię nie zatrudnią

Pracodawcy mają określone wymagania w odniesieniu do swoich pracowników. W zależności od branży, sprawdzane są kompetencje i zdolności. Jednak w przypadku branży lotniczej, kryteria mocno ocierają się o seksizm i opierają na ocenie wyglądu zewnętrznego kandydatek na stewardesy. Aparycja oczywiście ma znaczenie, ale wymogi stawiane przez azjatyckie i indyjskie linie lotnicze pozostawiają spory niesmak.

Wzrost, waga, stan cywilny… i rozbierane rozmowy kwalifikacyjne

SpiceJet, indyjska linia lotnicza, ma np. bardzo restrykcyjne wymogi odnośnie stewardes. Począwszy od wieku, a na wzroście, wadze i stanie cywilnym skończywszy. Oczywiście kandydatki powinny również dysponować miłą osobowością, dobrą cerą oraz proporcjonalną budową ciała (cokolwiek by to oznaczało). Nie mogą być zamężne, ani posiadać dzieci.

Z kolei malezyjskie Malindo Air wymaga od potencjalnych kandydatek rozebrania się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Kobiety muszą ściągnąć bluzki (ale łaskawie pozwolono im na pozostanie w staniku, jeśli chcą), by rekruterzy mogli przyjrzeć się ich ciału. Nie mogą mieć żadnych widocznych skaz na ciele. Podczas rozmowy niewskazane jest noszenie rajstop, bo ocenie podlegają również nogi.

Kolejna linia lotnicza, która rozsławiła się w świecie stewardesami w bikini, czyli VietJet, również bazuje na wyglądzie i seksapilu damskiej części załogi. Wcześniejsze kampanie przewoźnika, polegały m.in. na rozbieranych kalendarzach. Być może właśnie dlatego AirAsia zachęca przyszłe kandydatki do rekrutacji obiecując, że nie będą musiały się rozbierać.

reklama ze stewardesą na różowym tle
Fot. AirAsia

Szkolenia z makijażu

Singapore Airlines z kolei poświęca aż połowę czasu swoich szkoleń na zajęcia z fryzjerstwa i makijażu. Wyznacza również kilka (dokładnie 5) propozycji uczesania włosów. Niedostosowanie się do zaleceń skutkować może upomnieniem lub nawet zwolnieniem. Ustalona jest także paleta kolorystyczna makijażu. Wymagania dotyczące wyglądu odnoszą się w przypadku Singapore Airlines również męskiej części załogi pokładowej. Panowie również muszą przejść specjalne szkolenie i zaznajomić się z tajnikami dobrego wyglądu.

Na tym tle europejskie linie lotnicze nie wydają się być aż takimi zły pracodawcami…

Aleksandra Ryś
Aleksandra Ryś
Redaktor Tanie-Loty.pl, prowadzi również własnego bloga podróżniczego. Z wykształcenia polonistka, z zamiłowania globtroterka. Mistrzyni wyłapywania okazji i latania za grosze. W wolnym czasie planuje kolejne wojaże.

Zobacz też

Obserwuj nas

427,346FaniLubię
33,449ObserwującyObserwuj
5,711ObserwującyObserwuj

Zobacz też