Na początku miesiąca samolot odrzutowy polskiej konstrukcji Flaris Lar 1 po raz pierwszy wzbił się w powietrze na terenie Portu Lotniczego Babimost-Zielona Góra. Maszyna wykonała 26 trudnych podlotów nad pasem lotniska.
Odrzutowiec na testach
Pogoda podczas testów była zmienna, co pozwoliło sprawdzić możliwości maszyny w różnych warunkach i przy silnym wietrze. Potwierdziło skuteczność sterów zarówno podczas rozbiegu, startu, wznoszenia, zniżania jak i lądowania.
Flaris Lar 1 potrafi startować z trudnych lądowisk trawiastych. Planowany zasięg samolotu wynosi ponad 3000 km. Został wyposażony w nowatorski ratunkowy system dla całego samolotu i załogi. Flaris Lar 1 jest najbardziej ekonomicznym na świecie, dyspozycyjnym samolotem, który tworzy nową klasę High Speed Presonal Jet (HPJ). Dzięki zastosowanym innowacjom konstrukcja pierwszego na świecie biznesowo-rodzinnego odrzutowca jest jednocześnie lekka i wytrzymała. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej.
Testy odbyły się na terenie Portu Lotniczego Babimost-Zielona Góra.
Jak wygląda wyposażenie Flaris Lar 1?
- Niewielka kabina typu samochodowego, łatwo dostępna wprost z ziemi, bez konieczności przeciskania się między fotelami
- Skrzydło o zmiennym profilu (skrzydło posiada profil zmienny wzdłuż jego rozpiętości) o obrysie półeliptycznym i własnych profilach zaprojektowanych dla dużych prędkości, doskonałości i bezpiecznego przeciągnięcia
- System zamykania drzwi (11 rygli) zapewniający hermetyczność przy minimalnej masie
- Czytelne rozmieszczenie przyrządów na tablicy
- Wygodne, lekkie fotele