Treść strony

  • polska firma
  • 20 lat na rynku
  • 600 000 klientów
  • bezpieczne płatności
  • gwarancja najniższej ceny

Treść główna

Co zrobić gdy przy odbiorze bagażu okaże się, że są ślady penetracji w jego wnętrzu??

Mam pytanie do wszystkich, co zrobić i gdzie zgłosić naruszenie mojego bagażu, a mianowicie jeśli okaże sie przy odbiorze, że czegoś brakuje w środku a na pewno to tam było.
Jak kazdy z Nas wie, kto podróż€je, iż nasze bagaże są pakowane w bagażowni przez wózkowych i transportowane do luków w samolocie. Bagażowy moze w każdej chwili coś skubnąć z nadanego przez Nas bagażu.Co wtedy, jak sie zachować jak mamy podejrzenia?

Odpowiedzi 5

0
zgłosić obsłudze przewoźnika
0
zgłosić obsłudze przewoźnika na lotnisku
0
Jak zauważyłaś to na lotnisku to zgłosić w odpowiednim okienku (bagaż zagubiony). Taką stratę jeżeli jest znacząca, można łatwo udowodnić poprzez zważenie bagażu. Jeżeli nadawałaś bagaż i ważył 20 kg, a przy odbiorze waży 17 kg to znaczy że coś jest nie tak.
0
Reklamacja idzie do przewoźnika. Zgłasza się na lotnisko w tym samym miejscu, co zniszczenie czy zagubienie bagażu - trzeba wypełnić tzw. druk PIR (mamy na to 7 dni), opisać zdarzenie, co brakuje, ile kosztowało etc. Warto również wykonać telefon do przewoźnika – często oczekują dokumentów także na firmowych drukach i wykonać dokładną dokumentację uszkodzeń w postaci zdjęć. Warto też zachować kartę pokładową, która jest często wymagana do złożenia wraz z wnioskiem o odszkodowanie. Przepisy reguluje dokładnie Konwencja Montrealska. Warto pamiętać, że za kradzież biżuterii, elektroniki, pieniędzy etc. przewoźnik nie odpowiada - te rzeczy mają być przewożone w bagażu podręcznym. Bagaż jest ubezpieczony na kwotę do 1131 SDR = ok. 1130 Euro (jeśli nie mamy wykupionego dodatkowego ubezpieczenia), więc tyle maksymalnie można dostać w przypadku uwzględnienia reklamacji. Jeśli nie zostanie uwzględniona, to można dalej dochodzić swoich praw u do Rzecznika Praw Konsumenta lub w Europejskim Centrum Konsumenckim.
0
uszkodzenie bagażu oraz kradzieź jakiś rzeczy z niego, powinno się niezwłocznie zgłosić przewoźnikowi, wypełniając druk PIR. Max kwota zwrotu to chyba ok. 1100€. Przewoźnicy z zasady, wynika to z regulaminów, nie zwracają (nie odpowiadają) pełnych kwot za przedmioty luksusowe, biżuteria itp
Zaloguj się/zarejstruj, aby odpowiedzieć na to pytanie.  Kliknij, by się zalogować.

Najlepsze okazje

Leć na Wyspy Kanaryjskie!14 ofert od 362 Sprawdź Okazje cenowe na CYPR! Wybierz coś dla siebie!14 ofert od 245 Sprawdź MALTA czeka na Was! Świetne ceny lotów!9 ofert od 294 Sprawdź Mikołaj nie może, ale Wy tak! Lećcie w GRUDNIU w super cenach!40 ofert od 106 Sprawdź Odpocznij na rajskich plażach i rozsmakuj się w tajskiej kuchni! Tanie loty czekają!23 oferty od 2255 Sprawdź Słoneczna PORTUGALIA czy różnorodna HISZPANIA? Wybierz coś dla siebie!40 ofert od 214 Sprawdź W stronę słońca! Tanie loty na południe! 40 ofert od 198 Sprawdź Europejskie STOLICE na wyciągnięcie ręki! Lećcie40 ofert od 27 Sprawdź