Kasia odpowiedział(a) 6 lat temu
Firma zajmująca się ładowaniem bagażu do samolotu Wizzair uszkodziła mi walizkę, może się komuś przyda taki krótki opis procedury:
1. Zgłaszamy uszkodzenie najlepiej NA LOTNISKU, a jak nie ma takiej możliwości/uszkodzenie wyjdzie dopiero w domu to mailowo w ciągu 7 dni od podróży samolotem. Polecam jednak na lotnisku, bo wtedy zważą i obejrzą walizkę (chociaż od biedy to na tej metce, którą przypinają linie też jest waga, nie wolno wyrzucić metki!). Na lotnisku też zapytają za ile pieniędzy walizka była kupiona, więc warto takie rzeczy pamiętać (chociaż orientacyjnie). Walizki NIE WYRZUCAĆ po podróży.
2. Za jakiś czas (u mnie było to kolejnego dnia) przychodzi mail od firmy, która się tym zajmuje. Trzeba wysłać zdjęcia walizki i uszkodzeń, wymiary walizki itp. (podadzą informacje co im konkretnie wysłać).
UWAGA: Pan w informacji powiedział, że zamiast tego ktoś z firmy może chcieć przyjechać i obejrzeć walizkę. Nie wiem czy to się zdarza, ale ważne jest, żeby jednak nie wyrzucić walizki.
3. Do 14 dni od zgłoszenia przyjdzie propozycja nowej walizki, jak ją zaakceptujemy (uwaga: nie wolno zmienić zdania, warto się zastanowić) to kurier przywiezie nową walizkę w ciągu 10 dni :) Miałam taki problem pierwszy raz, przysłali mi ofertę tej samej firmy, z jakiej miałam walizkę, można sobie było wybrać rozmiar i kolor.
Ewentualne problemy: rozpatruje się ten kraj, w którym zgłosiło się problem. Ja zgłosiłam w Polsce, walizkę przysyłają tylko na polski adres. Jak ktoś gdzieś poleci na wakacje i tam dojdzie do uszkodzenia walizki to jednak procedura trochę trwa (maksymalnie 14+10 = 24 dni) i trzeba się zorientować czy da się to jakoś przyspieszyć.