Treść strony
Wyszukiwarka biletów lotniczych
Treść główna
Uncategorised
- Szczegóły
Przez odprawę lotniskową rozumie się: sprawdzenie dokumentów tożsamości podróżujących osób, zdanie bagażu rejestrowanego oraz odbiór karty pokładowej. Zazwyczaj odprawa zaczyna się na ok. dwie godziny przed odlotem. Wyjątkiem od tej reguły są loty do USA i Kanady, gdzie podróżni powinni stawić się na lotnisku nawet cztery godziny wcześniej.
Po zjawieniu się na lotnisku, pasażerowie udają się do jednego ze stanowisk odpraw (tzn. check-in gate), wraz z wcześniej przygotowanymi dokumentami (paszport lub dowód osobisty oraz bilet). Podczas odprawy, każdy pasażer otrzymuje własną kartę pokładową (tzw. boarding pass), która upoważnia do wstępu na pokład samolotu.
- Szczegóły
Paszport
Paszport to urzędowy dokument, który uprawnia nas do wyjazdu oraz pobytu poza granicami naszego kraju. Dokument ten potwierdza zarówno naszą tożsamość, jak i fakt, że jesteśmy obywatelami Polski. Jeżeli wybieramy się do krajów Unii Europejskiej, od maja 2004 roku rolę paszportu może także pełnić dowód osobisty, zarówno nowy, jak i stary. Gdy planujemy podróż warto się upewnić, czy nasz paszport lub dowód osobisty nie utracił ważności (paszport i nowe dowody osobiste są wydawane na okres 10 lat). Jeśli już znajdziemy nasz dokument, należy sprawdzić, czy jego stan pozwala na bezsprzeczne stwierdzenie naszej tożsamości. Jeśli bowiem okaże się, że dokument stracił ważność lub jest za bardzo podniszczony, trzeba czym prędzej złożyć wniosek o wydanie nowego. Procedura ponownego wydawania dokumentów zwykle trwa dość długo, więc dobrym pomysłem jest sprawdzenie ich na długo przed wylotem.
Wiza
Zdarza się, że państwa, do których planujemy swoją podróż, wymagają pisemnego zezwolenia na wjazd. Od maja 2004 roku, bez względu na cel i czas podróży, wiza nie jest wymagana w Unii Europejskiej i na Europejskim Obszarze Gospodarczym. Ponadto, zazwyczaj jeśli nasz pobyt ma charakter turystyczny i nie przekracza 90 dni, Polacy nie mają obowiązku posiadania specjalnej wizy w takich krajach jak m.in.: Andora, Argentyna, Boliwia, Bośnia i Hercegowina, Brazylia, Chile, Chorwacja, Gruzja, Gwatemala, Honduras, Hongkong, Izrael, Japonia, Korea Płd., Kostaryka, Malezja, Maroko, Meksyk, Mołdawia, Monako, Nikaragua, Nowa Zelandia, Panama, Paragwaj, Peru, San Marino, Serbia, Czarnogóra, Szwajcaria, Ukraina, Urugwaj, Watykan, i Wenezuela. W wielu innych państwach wiza jest wymagana. Do niektórych z nich należą Australia, Kanada, USA, a także Rosja, Chiny i Kuba. Aby otrzymać informację, czy w wybranym państwie taka wiza jest konieczna, należy uprzednio zapoznać się z informacjami o miejscu docelowym.
Bilet lotniczy
Aby być dopuszczonym do lotu, trzeba mieć przy sobie bilet. Jest on bowiem jednocześnie potwierdzeniem zawarcia umowy o przewóz lotniczy oraz (jeśli się na taką zdecydowaliśmy) polisą ubezpieczeniową. Każdy bilet wydawany przez lotnisko posiada swój unikalny, indywidualny numer seryjny. Trzeba mieć na uwadze, że sam bilet lotniczy nie jest potwierdzeniem nadania bagażu. Za to odpowiedzialny jest specjalny kwit, który otrzymuje się przy zdawaniu bagażu do rejestracji.
Na dzień dzisiejszy najczęściej spotykanym rodzajem biletu jest e-bilet (bilet elektroniczny). Dzięki takiemu rozwiązaniu z dowolnego miejsca na ziemi, nie wychodząc z domu można zarezerwować lot. Drogą internetową można też dokonać potwierdzenia biletu, sprawdzając wszystkie wcześniej podane parametry naszego lotu (tj. trasa podróży, numer biletu). Zaleca się wydrukowanie potwierdzenia lotu i zabranie go na lotnisko - przyśpiesza to znacznie proces potwierdzania tożsamości pasażera.
Kolejną zaletą e-biletu jest oszczędność czasu (nie musimy jechać specjalnie wcześniej na lotnisko aby odebrać dokument) oraz dbałość o środowisko naturalne. Inną zaletą jest możliwość ponownego wydrukowania biletu w razie jego zgubienia.
Pozostałe dokumenty
Wśród dokumentów, które warto mieć ze sobą mamy m.in. karty płatnicze, prawo jazdy, legitymacje, karty zniżkowe etc.
- Szczegóły
Ze względów bezpieczeństwa niedopuszczalny jest przewóz m.in. takich przedmiotów jak: broń, amunicja, petardy, sztuczne ognie, noże, spirytus, scyzoryk, rozpuszczalniki, zapałki, farby, trujące substancje etc.
Pełną listę przedmiotów dozwolonych i niedozwolonych podczas podróży lotniczych można znaleźć na stronach Urzędu Lotnictwa Cywilnego
- Szczegóły
Jeżeli nasz bagaż przekroczy dopuszczalną wagę, jesteśmy zobowiązani uiścić dodatkową opłatę za nadbagaż. Każda linia lotnicza posiada własną stawkę, która dodatkowo uzależniona jest od wagi i wielkości przewożonego przedmiotu. Jeśli już wiemy, że mamy nadbagaż, zaleca się zawczasu poinformować przewoźnika o tym fakcie, czesto takie działanie spowoduje, że za dodatkowe kilogramy zapłacimy mniej.
- Szczegóły
Bagaż podręczny jest zabierany na pokład, przez całą podróż pozostaje pod Twoją opieką. W związku z tym, Ty odpowiadasz za jego uszkodzenie lub zaginięcie, przewoźnik nie ponosi za niego odpowiedzialności (chyba że do uszkodzenia doszło z jego winy). Liczba, waga i rozmiary bagażu podręcznego, podobnie jak w przypadku bagażu rejestrowanego, zależą od linii lotniczej, jaką lecimy. Na pokład (poza bagażem podręcznym) najcześciej możemy zabrać bezpłatnie przedmioty osobistego użytku, tj.: parasol, torebkę, kamerę, aparat fotograficzny, lornetkę, okrycie wierzchnie itp. Ponadto, również bez dodatkowych opłat możemy wziąć ze sobą składany fotel inwalidzki lub składany wózek dla dziecka.
UWAGA! Przeczytane przed momentem informacje są jedynie danymi uogólnionymi. Każda linia lotnicza ustala własne zasady przewożenia bagażu (tj.: ilość, waga, rozmiar). Aby upewnić się, jakie zasady obowiązują w liniach, którymi będziesz podróżować, skontaktuj się bezpośrednio z przewoźnikiem. Przypominamy, że wiele przydatnych informacji zawsze znajduje się na liście ze szczegółami złożonej rezerwacji oraz na stronach linii lotniczych w działach FAQ dotyczących bagażu.
- Szczegóły
Każdy bagaż rejestrowany podczas odprawy paszportowej jest wyposażony w wywieszkę bagażową. Od tego momentu za bagaż odpowiedzialny jest przewoźnik. Ilość bagażu rejestrowanego, którą wolno nam zabrać na pokład jest uzależniona od rodzaju linii, jakimi przyjdzie nam podróżować, a także od kontynentu, do którego zmierzamy. Na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Australii, Europie, Azji i Afryce obowiązuje system wagowy. Pozwala on na darmowe zabranie jednej sztuki bagażu, którego waga jest uzależniona od klasy, w jakiej przyjdzie nam lecieć.
Jeżeli natomiast podróżujesz do Ameryki Północnej, obowiązuje Cię system sztukowy, zezwalający na bezpłatne przewiezienie dwóch sztuk bagażu, których waga i wymiary również uzależnione są od klasy serwisowej biletu, który został kupiony.
Dziecku, które nie ma więcej niż dwa lata wolno zabrać jedną sztukę bagażu o maksymalnej wadze 10 kilogramów i sumie wymiarów równej 115cm. W przypadku rejsu krajowego, waga bagażu rejestrowanego nie może być większa niż 20 kilogramów.
UWAGA! Przeczytane przed momentem informacje są jedynie danymi uogólnionymi. Każda linia lotnicza ustala własne zasady przewożenia bagażu (tj. ilość, waga, rozmiar). Aby upewnić się, jakie zasady obowiązują w liniach, którymi będziesz podróżować, skontaktuj się bezpośrednio z przewoźnikiem lub zadzwoń na naszą infolinię. Przypominamy, że wiele przydatnych informacji zawsze znajduje się na liście z szczegółami złożonej rezerwacji.
- Szczegóły
Bagaż, który zabieramy ze sobą na pokład samolotu, powinien być odpowiednio przygotowany, czyli prawidłowo zapakowany i zamknięty. Zawartość należy odpowiednio zabezpieczyć przed możliwością stłuczenia lub zniszczenia w wyniku kontaktu z torbami pozostałych podróżnych.
Zaleca się w sposób charakterystyczny oznakować swój bagaż rejestrowany, aby później z łatwością można go było zidentyfikować podczas odbioru. Na wszelki wypadek warto też dodać do bagażu zawieszkę z naszymi danymi teleadresowymi.
Jaki bagaż przysługuje osobie niepełnoletniej? Problem ten jest uregulowany w różny sposób, w zależności od przewoźnika. W tanich liniach lotniczych sytuacja wygląda oczywiście gorzej niż w liniach regularnych. W PLL LOT dziecku do lat 2 przysługuje prawo przewozu bagażu o dopuszczalnej wadze do 10 kilogramów, tak samo jest w Air France. W linii Norwegian dzieciom w tym wieku przysługuje prawo do bagażu rejestrowanego o wadze do 5 kilogramów, a w Ryanair – nie. Zwykle możemy jednak zabrać wózek na pokład i nie jest on wliczany do limitu bagażowego.
- Szczegóły
Zwykle każda osoba podróżująca ma możliwość zabrania ze sobą dwóch rodzajów bagażu. Jest to tzw. bagaż rejestrowany (nadawany przy odprawie i przewożony w luku bagażowym samolotu) i bagaż podręczny, który możemy mieć ze sobą przez całą podróż. Istnieją ograniczenia co do wagi bagażu. Wartość ta zależy od linii lotniczych, którymi podróżujemy, jednak zwykle nie jest większa niż 20 kilogramów. Gdy waga naszego bagażu przekroczy tę wartość, będziemy zmuszeni dokonać dopłaty.
Każdy pasażer, niezależnie, czy zabiera ze sobą bagaż rejestrowany czy nie, jest uprawniony do wzięcia bagażu podręcznego, którego wymiary nie powinny zwykle przekraczać 55x40x20cm, a waga - 5 do 10 kilogramów (ponownie, ustalenia te zależą od linii, którymi podróżujemy). W obu rodzajach bagażu nie możemy przewozić pewnych zakazanych przedmiotów, jak na przykład: broni palnej, toksycznych substancji, materiałów łatwopalnych i innych rzeczy, mogących stanowić zagrożenie na pokładzie samolotu.
Czytaj dalej:
* Jak przygotować bagaż do podróży?
* Bagaż rejestrowany
* Bagaż podręczny
* Nadbagaż
* Przewożenie sprzętu sportowego
* Przedmioty niedozwolone
- Szczegóły
(kod IATA: SVG, kod ICAO: ENZV)
Międzynarodowe lotnisko położone 15 km na południowy-zachód od Stavanger. Jest jednym z największych portów lotniczych w Norwegii. Może tu lądować lub startować ponad 80 tysięcy samolotów rocznie. W 2007 roku lotnisko obsłużyło ponad 3,5 mln pasażerów. Lotnisko oferuje połączenia do wielu lotnisk w Europie w tym do Polski – do Warszawy, Gdańska i Krakowa.
Do dyspozycji pasażerów jest jeden terminal, który oferuje wiele usług i udogodnień w tym bankomaty, restauracje, kawiarnie, bary, sklepy, i centrum informacji. Do dyspozycji podróżnych jest także terminal helikopterowy, obsługujący przede wszystkim platformy wiertnicze na Morzu Północnym.
Użyteczne informacje
Wszelkich informacji dotyczących podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu: + 47 67 03 10 00 lub email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Punkt informacyjny – Service Center – usytuowany jest w centrum Portu Lotniczego. Jest otwarty od poniedziałku do piątku od 07.30 do 21:30, w soboty od 09:00 do 16:00, w niedziele od 12:30 do 21:30. Można tu uzyskać informacje na temat lotniska i rozkładu lotów.
W pobliżu lotniska usytuowane są dwa hotele: Quality Airport Hotel, tel. + 47 51 94 20 00 i Sola Stand Hotel, tel. +47 51 94 30 00.
Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Biura wypożyczalni samochodów znajdują się w hali przylotów. Do dyspozycji pasażerów są:
-
Avis, tel. + 47 51 71 89 50
-
Budget, tel + 47 51 69 60 90
-
Europcar, tel. + 47 51 65 10 90
-
Sixt, tel. + 47 51 69 09 80
-
Hertz, tel. + 47 51 65 10 96
Port Lotniczy Stavanger posiada 2500 miejsc postojowych na parkingach krótko i długoterminowych oraz w garażu. Firma Europark jest odpowiedzialna za parkingi. Informacje na temat wynajmu lub parkowania pod numerem tel. +4722053465 bądź pod adresem mailowym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Do dyspozycji pasażerów są:
-
Parkingi krótkoterminowe – P1, P2 i P3 – cena za pół godziny parkowania to 20-30 koron.
-
Parking P4 – garaż wielopoziomowy, cena za godzinę parkowania 40 koron, za dobę 250 koron.
-
Parkingi długoterminowe - P6 i P7 – cena za dobę parkowania to odpowiednio 200 i 100 koron, (najbardziej ekonomiczny jest parking P7)
Komunikacja
Do dyspozycji pasażerów są licencjonowane taksówki, i linie autobusowe. Mapa dojazdu samochodem dostępna jest na stronie: dojazd.
TAKSÓWKI
Postoje taksówek są usytuowane przed halą przylotów terminala.
TRANSPORT AUTOBUSOWY
Pomiędzy lotniskiem a centrum miasta, co około 20 minut regularnie kursuje lotniskowy autobus firmy Flybussen. Cena biletu w jedną stronę to 80 koron. Autobus zatrzymuje się na trasie: Fiskepiren (port), Rad.SAS Atlantic Hotel, Byterminalen spor 2, Tjensvollkrysset, Madlakrossen, Madlaleiren, lotnisko Stavanger Sola. Więcej informacji na stronie: www.flybussen.no/stavanger
Istnieje także połączenie z Sandnes, ale kursy odbywają się nieregularnie 5 razy dziennie.
Oficjalna strona internetowa lotniska
www.avinor.no/en/airport/stavanger
Adres
Avinor AS
Stavanger Airport, Sola
P.O.Box 506
N-4055 Stavanger Airport
Główni przewoźnicy
Loty do Stavanger obsługują między innymi: Norwegian, SAS, Cimber Air, KLM, Lufthansa i Air Baltic.
- Szczegóły
(kod IATA: OPO, kod ICAO: LPPR)
Międzynarodowe lotnisko położone 11 km na północ od centrum Porto (Oporto). Jest jednym z największych portów lotniczych w Portugalii. W 2006 obsłużył prawie 3,5 mln pasażerów.
Do dyspozycji pasażerów jest jeden terminal pasażerski, który oferuje wiele usług i udogodnień, w tym bank, bankomaty, kantory wymiany walut, bezprzewodowy dostęp do Internetu WiFi, bary, restauracje, kawiarnie, sklepy, apteki.
Użyteczne informacje
Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu +351 229 432 400 lub e.mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Od 7:00 do 21:00 działają punkty informacyjne dla pasażerów Top Atlântico Welcome Desks (oferują informacje na temat komunikacji, hoteli, podróży i lotniska), tel. + 351 229 488 103.
Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Na parterze w hali przylotów znajdują się biura wypożyczalni samochodów, czynne od 7:00 do 24:00. Do dyspozycji pasażerów są firmy:
-
A.A. Castanheira / Budget, tel.+(351) 229 413 661
-
Auto Jardim/ Auto Jardim do Algarve SA, tel. +(351) 229 436 900
-
Avis / Sovial, Lda., tel.+(351) 229 482 452
-
Europcar / Europcar SA, tel. +(351) 229 437 693
-
Hertz/ HR, SA, tel. +(351) 229 484 250
-
National /ALAMO/ Guérin Lda., tel. +(351) 229 440 797
-
SIXT/ Auro Rent Lda., tel. +(351) 229 443 914
W pobliżu lotniska znajdują się cztery parkingi:
-
P0 – garaż dwupoziomowy oferujący 949 miejsc parkingowych – parking krótko- i średnioterminowy oddalony od terminala o 1 minutę spacerem.
-
P1 – garaż oferujący 500 miejsc parkingowych – parking krótko- i średnioterminowy oddalony od terminala o 1 minutę spacerem
-
P4 – parking odkryty oferujący 578 miejsc parkingowych – parking krótko- i średnioterminowy oddalony od terminala o 4 minuty spacerem
-
P6 – parking odkryty oferujący 300 miejsc parkingowych – parking krótko- i średnioterminowy oddalony od terminala o 6 minut spacerem
Cena za dobę zawiera się w przedziale od 9 euro do 29 euro, w zależności od parkingu, który wybierzemy. Pełny cennik dostępny jest na stronie: cennik.pdf.
Komunikacja
System komunikacyjny na lotnisku jest dobrze rozwinięty. Do dyspozycji pasażerów są licencjonowane taksówki, linie autobusowe i metro.
TAKSÓWKI
Postój taxi znajduje się bezpośrednio przed terminalem. Cena za kilometr to około 0,80 euro. Więcej informacji na stronie: www.antral.pt
TRANSPORT AUTOBUSOWY
Linie 601, ZA, 602 i 604 łączą różne części miasta z lotniskiem, cena biletu w jedną stronę to 1,30 euro. Więcej informacji na stronie: www.stcp.pt.
Firma Transportes Resende (linia numer 120) oferuje połączenie pomiędzy lotniskiem i następującymi miejscami: Santa Cruz, Leça, Matosinhos, Guifões i Custóias, autobus kursuje co 20, 30 minut. Bilet kosztuje 1,25 euro.
Istnieje także połączenie Lotnisko – Vigo, bilet w jedną stronę kosztuje 10 euro, w dwie strony 18 euro. Więcej informacji na stronie: www.autna.com
METRO
Fioletowa linia metra (line Violeta) łączy lotnisko z centrum miasta i ze stacją kolejową. Podróż do Campanhã Station trwa około 33 minuty, bilet kosztuje 1,35 euro. Więcej informacji na stronie: www.metrodoporto.pt.
Oficjalna strona internetowa lotniska
Adres
ANA-Aeroporto do Porto, S.A.
Oporto Airport
Pedras Rubras
4470 - 558 Maia
Portugal
Główni przewoźnicy
Międzynarodowy port lotniczy Porto obsługuje między innymi następujące linie lotnicze: Air Berlin, Air France, easyjet, Lufthansa, Luxair, Tuifly, Ryanair, Tap Portugal i Transavia.
- Szczegóły
(kod IATA: CIA, kod ICAO:LIRA)
![]() |
Płyta lotniska Ciampino w Rzymie |
Fot. Wikipedia |
Cywilno-wojskowe międzynarodowe lotnisko obsługujące tanie linie lotnicze, położony 15 km na południowy-wschód od centrum Rzymu, przy obwodnicy miasta (Grande Raccordo Anulare). Do 1960 Port Ciampino był głównym lotniskiem Rzymu, przed budową Portu lotniczego Rzym-Fiumicino im. Leonarda da Vinciego. Port Ciampino ma stosunkowo mały obszar, lecz mimo tego jest jednym z bardziej używanych we Włoszech. Z lotniska korzysta prawie 6 mln pasażerów rocznie. Ląduje tu lub startuje ponad 65 tysięcy samolotów rocznie. Pasażerowie mają do dyspozycji jeden terminal lotniczy.
Użyteczne informacje
Wszelkich informacji dotyczących podróży i lotniska można szukać:
- pod numerami telefonów +39 06 7934 8521, +39 06 7949 4234
- pisząc email na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Punkty informacyjne znajdują się m.in. w strefie odlotów – przy kasie biletowej, obok stanowiska odpraw – czynny od 7:00 do 23:30 oraz w strefie przylotów – zlokalizowany w środkowym holu (dostępnym tylko dla pasażerów) – czynny w godzinach przylotów. Informacja lotniskowa dostępna jest pod numerem tel.: +39 06 794941
Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Biura agencji wypożyczalni samochodów znajdują się przy wjeździe na lotnisko przy Via Mameli, obok parkingu P8. Dostępny jest bezpłatny autobus do/z Terminala Odlotów. Do dyspozycji pasażerów są firmy:
- Auto Europa, tel. +39 06 7934068
- Avis, tel +39 06 79340195
- Europcar, tel. +39 06 79340387
- Hertz, tel. +39 06 79340095
- Maggiore, tel. +39 06 79340368
- Sixt, tel. +39 06 79340802/06 79340718
- Thrifty Car Renta, tel. +39 06 79340137
Do dyspozycji pasażerów oddano 1045 miejsc parkingowych (zarówno długo jak samochodów krótko terminowe) dla samochodów oraz motocykli. Osiem miejsc parkingowych obok terminalu jest zarezerwowanych dla osób niepełnosprawnych. Są one bezpłatne. Więcej informacji pod numerem telefonu: +39 06 79494353. Opłaty za parking można uiszczać w kasie parkingu (akceptowane są także karty płatnicze) lub w jednym automatów, które znajdują się przy wejściu na parking.
Komunikacja
Lotnisko znajduje się przy drodze Via Appia Nuova i jest łatwo dostępne z obwodnicy Rzymskiej (GRA) oraz z autostrad Wschód-Zachód i Północ-Południe. Do dyspozycji pasażerów są taksówki, których postój znajduje się przy wyjściu z hali przylotów, autobusy, które kursują do centrum miasta oraz pociągi. Jeśli chcesz zapoznać się ze szczegółowymi informacjami o komunikacji i dojeździe na lotnisko czytaj tutaj.
Oficjalna strona internetowa lotniska
Adres
Aeroporto di Roma G B Pastine-Ciampino,
Via Appia Nuova,
00040 Rome Ciampino
Italia
Główni przewoźnicy
Loty do Rzymu Ciampino obsługują między innymi: Aer Lingus, Blue Air, easyJet, Myair, Norwegian, Romavia, Ryanair , Tuifly i Wizz Air.
- Szczegóły
(kod IATA: FRL , kod ICAO:LIRQ)
![]() |
Terminal lotniska we Florencji |
Fot. Wikipedia |
Międzynarodowe lotnisko położone 4 km na północny zachód od miasta, pomiędzy centrum a osiedlem Sesto Fiorentino, w pobliżu skrzyżowania autostrad A11 i A1.Dojazd z północy i południa kraju do Florencji możliwy jest autostradą A1. Dojazd na lotnisko z centrum miasta ulicą Alessandro Guidoni do autostrady A11 Firenze – Mare, przy której położone jest lotnisko. Z lotniska korzysta ponad 2 mln pasażerów rocznie. Ląduje tu lub startuje ponad 35 tysięcy samolotów rocznie. Do dyspozycji pasażerów jest jeden nowy terminal.
Użyteczne informacje
Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod numerem telefonu +39.055.3061300. Na lotnisku znajduje się wiele punktów obsługi pasażera.
Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Do dyspozycji pasażerów są dostępne w hali przylotów biura firm:
-
Auto Europa, (otwarte od 08.00 do 23.00 – w niedziele od 08.00 do 21.00), tel. +39.055.3436031
- Avis, (otwarte od 08.00 do 23.30), tel. +39.055.315588
- Budget Car and Van Rental, (otwarte od 08.30 do 23.00), tel. +39.346.2422100
- Europcar, (otwarte od 09.00 do 23.00), tel. +39.055.318609
- Hertz, (otwarte od 08.30 do 22.30, w soboty i niedziele od 09.30 do 22.30), tel. +39.055.307370
- Italy by Car, ( otwarte od 08.30 do 23.00), tel. +39.055.300413
- Maggiore/National, (otwarte od 08.30 do 22.40), tel. +39.055.311256
- Winrent/Sixt, (otwarte od 08.30 do19.30, w niedziele od 08.30 do 13.00), tel. +39.055.309790
Na lotnisku we Florencji znajdują się dwa parkingi:
-
Parking krótkoterminowy (90 miejsc parkingowych): pierwsze 20 minut postoju za darmo, godzina to koszt 2 euro, 2 godziny to 3 euro.
- Parking długoterminowy (640 miejsc parkingowych): pierwsze pięć godzin postoju to 1 euro za godzinę, od 6 do 12 godzin to koszt 6 euro, opłata za dzień postoju to 10 euro.
Więcej informacji pod numerem telefonu: +39.055.310294.
Komunikacja
Do dyspozycji pasażerów są taksówki i autobusy.
Oficjalna strona internetowa lotniska
Adres
Aeroporto Amerigo Vespucci
Via del Termine 11
50127 Firenze
Italia
Główni przewoźnicy
Loty do Florencji obsługują: Air France, Alitalia, Austrian, Belle Air, Brussels Airlines, Carpatair, Cimber Sterling, ElbaFly, Flybaboo, Lufthansa, Meridiana, Swiss Airlines.
- Szczegóły
(kod IATA: LGA, kod ICAO: KLGA)
Międzynarodowe lotnisko obsługujące kompleks miejski Nowego Jorku, znajdujący się w nowojorskiej dzielnicy Queens. Nazwa portu pochodzi od nazwiska burmistrza Fiorello LaGuardii. LaGuardia to trzeci, co do wielkości przewozów pasażerskich port lotniczy aglomeracji nowojorskiej (25 mln pasażerów w 2006) po portach im. Johna Kennedy'ego i Newark-Liberty. Wszystkie trzy obsługują blisko 105 mln pasażerów rocznie, stanowiąc największy kompleks lotniczy USA. Lotnisko LaGuardia swoją popularność zawdzięcza usytuowaniu w centrum oraz tym, że jest blisko Manhattanu. Loty z LaGuardia to w większości loty krajowe i do Kanady oraz sezonowe do Aruby i na Bahamy.
Do dyspozycji pasażerów są cztery terminale pasażerskie, które oferują wiele usług i udogodnień w tym restauracje, kawiarnie, bary, sklepy, obiekty działalności gospodarczej, dostęp do Internetu i bankomaty. Mapa lotniska i terminali dostępna jest na stronie: mapa.
Użyteczne informacje
Wszelkich informacji dotyczących podróży i lotniska można uzyskać pod czynnym 24h numerem telefonu + 1 718-533-3400
Przez 24 godziny na dobę działają punkty informacyjne dla pasażerów (oferują informacje dotyczące komunikacji, rezerwacji miejsca w hotelu, podróży i lotniska).
Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. W hali przylotów każdego z terminali są biura wypożyczalni samochodów lub bezpłatne telefony umożliwiające rozmowę z agentem. Do dyspozycji pasażerów są firmy:
-
Avis, tel.+1 718 507-3600
-
Budget, tel. +1 718 639-6400
-
Dollar, tel. +1 718 779-5600
-
Enterprise, tel. +1 718 457-2900
-
Hertz, tel. +1 718 478-5300
-
National Car Rental, tel. +1 718 429-5893
W pobliżu lotniska znajdują się trzy rodzaje parkingów:
-
Parking długoterminowy (Long-Term Reduced Rate P3) – znajduje się między terminalem B i C, jedna doba kosztuje 30 dolarów, do terminali kursuje bezpłatny autobus.
-
Parking krótkoterminowy (Daily Parking, garaż oraz parkingi 1,4,5,6,7) – znajdują się bliżej terminali, godzina postoju kosztuje 6 dolarów, doba – 30 dolarów.
-
Minutowy parking (Metered parking), każde 15 minut kosztuje 0,50 dolara, maksymalny czas postoju to 2 godziny.
Akceptowane formy płatności to gotówka oraz karty American Express, Discover Card, MasterCard i Visa. Informacja parkingowa +1 718 533-3850
Komunikacja
System komunikacyjny na lotnisku jest dobrze rozwinięty. Do dyspozycji pasażerów są licencjonowane taksówki, autobusy i metro. Więcej informacji o całym systemie komunikacyjnym lotniska udzielają punkty informacyjne umieszczone w każdym z terminali.
TAKSÓWKI
Charakterystyczne żółte taksówki, należące do New York City Taxi & Limousine Commission, oferują przejazd z lotniska na Manhattan.
TRANSPORT AUTOBUSOWY
Lotnisko La Gwardia połączone jest z miastem wieloma liniami autobusowymi. Więcej informacji na stronie: autobusy.
Godnym polecenia jest autobus M60, który łączy wszystkie terminale z Manhattanem, a także z liniami metra. Rozkład jazdy dostępny na stronie: m60.pdf
Dostępne są też autobusy, które oferują bezpośrednie połączenia z innymi lotniskami Nowego Jorku. Więcej informacji na stronie: transfer między lotniskami.
Oficjalna strona internetowa lotniska
www.laguardiaairport.com
Adres
LaGuardia Airport,
Flushing,
New York 11371
Główni przewoźnicy
Loty do LaGuardia obsługują między innymi: Air Canada, Air Continental, JetBlue, Delta, Delta Connection, US Airways, United Airlines.
- Szczegóły
(kod IATA: EWR, kod ICAO: KEWR)
Międzynarodowe lotnisko położone pomiędzy Newarkiem i Elizabeth, 25 km na południowy zachód od centrum Nowego Jorku. W 2007 port lotniczy obsłużył około 36 mln pasażerów. Jest to drugi najbardziej ruchliwy port lotniczy aglomeracji nowojorskiej - zaraz po porcie lotniczym Nowy Jork John F. Kennedy, wyprzedza także port lotniczy Nowy Jork LaGuardia. Na lotnisku dziennie odprawianych jest około 1500 samolotów latających na liniach krajowych oraz zagranicznych. Samoloty z Polski najczęściej lądują właśnie w Newark'u.
Do dyspozycji pasażerów są trzy terminale pasażerskie, które oferują wiele usług i udogodnień w tym restauracje, kawiarnie, bary, sklepy, obiekty działalności gospodarczej, dostęp do Internetu i bankomaty. Mapa lotniska i terminali dostępna jest na stronie: mapa terminali.
Użyteczne informacje
Wszelkie informacje dotyczące podróży i lotniska można uzyskać pod czynnym 24h numerem telefonu + 1 973 961 6000
Przez 24 godziny działają punkty informacyjne dla pasażerów (oferują informacje dotyczące lotniska, komunikacji, rezerwacji miejsc w hotelu).
Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. Do dyspozycji pasażerów są firmy:
• Avis, tel.+1 973 961-4300
• Budget, tel. +1 973 961-2990
• Dollar, tel. +1 866 434-2226
• Hertz, tel. +1 973 621-2000
• National Car Rental, tel. +1 973 622-1270
Trzy krótkoterminowe parkingi są umieszczone przed głównymi wejściami na terminale. Całodniowy parking jest dostępny na sektorach: P1 oraz P3, natomiast parking wielopoziomowy na sektorze P4. Bezpłatne autobusy transportują pasażerów bezpośrednio z ekonomicznego parkingu z sektora P6 i P7. W obrębie całego lotniska można się poruszać bezpłatnymi autobusami, które kursują między terminalami i parkingami. Cennik i więcej informacji na stronie: parking.
Komunikacja
System komunikacyjny na lotnisku jest dobrze rozwinięty. Do dyspozycji pasażerów są licencjonowane taksówki, autobusy i kolej. Więcej informacji o całym systemie komunikacyjnym lotniska na stronie: transport.
Z New Jersey na lotnisko dojechać można drogą międzystanową nr 95 (przebiega z północy na południe obok lotniska). Z Manhattanu należy się kierować na drogę międzystanową nr 78.
TAKSÓWKI
Postój taksówek znajduje się przed terminalami. Podróż na Manhattan kosztuje około 50-75 dolarów.
TRANSPORT KOLEJOWY
Parkingi oraz terminale połączone są kolejką jednoszynową AirTrain (www.airtrainnewark.com) razem z dworcem kolejowym Newark Liberty International Airstation. (bilet do dworca kosztuje 5,50 dolara) Natomiast z dworca jest bezpośrednie połączenie ze stanem New Jersey obsługiwane przez pociągi New Jersey Transit (www.njtransit.com) i pociągi międzymiastowe Amtrak (www.amtrak.com)
TRANSPORT AUTOBUSOWY
Istnieje szereg połączeń autobusowych między lotniskiem, a innymi dzielnicami Nowego Jorku czy stanami USA. Autobusy ekspresowe na Manhattan jadą na dworzec kolejowy Grand Central Terminal (zwany też Grand Central Station) oraz na dworzec autobusowy Port Authority Bus Terminal. Orientacyjny koszt przejazdu to 13 dolarów. Linie 40 i 62 New Jersey Transit operują pomiędzy lotniskiem i centrum Newark, w tym dworzec kolejowy Newark Penn Station.
W obrębie lotniska można się poruszać bezpłatnymi autobusami, które kursują między terminalami, a parkingami. Autobusy są dostępne przez całą dobę. W ciągu dnia jeżdżą, co 10-15 minut, w nocy, co 20 minut.
Dostępne są też autobusy, które oferują bezpośrednie połączenia z innymi lotniskami Nowego Jorku. Więcej informacji na stronie: transfer między lotniskami.
Oficjalna strona internetowa lotniska
Adres
Newark Liberty International Airport,
Tower Road, Building Ten,
Newark, New Jersey 07114, USA
Główni przewoźnicy
Loty do Newark obsługują między innymi: Continental Airlines, Air France, Alitalia, British Airways, Delta, Delta Connection, KLM, LOT, Lufthansa, South African Airways, Swiss, United Airlines.
- Szczegóły
(kod IATA: JFK, kod ICAO: KJFK)
Lotnisko Nowy Jork JFK nazywane także jako lotnisko im. Johna F. Kennedy''ego (John F. Kennedy International Airport) jest międzynarodowym portem lotniczym znajdującym się w dzielnicy Queens, w południowo-wschodniej części Nowego Jorku. Lotnisko oddalone jest od centrum Manchatanu około 25 km (15 mil). Wybudowany w 1948 roku i nazwany Idlewild a po zabójstwie prezydenta Kennedy'ego w 1963 roku zmieniono nazwę na JFK. Największe linie lotnicze mają tu swoje własne hale przylotów z odprawami celnymi i paszportowymi. Ma największą liczbę międzynarodowych połączeń ze wszystkich lotnisk międzynarodowych USA, zarazem stanowiąc główną bazą linii lotniczych JetBlue Airways, będąc także ważnym portem przesiadkowym dla linii lotniczych: Delta Air Lines i American Airlines
W rejonie Nowego Jorku znajdują się trzy lotniska. Na Oueens'ie Kennedy'ego (JFK) i La Guardia oraz trzecie w oddalonym o 25 km Newark'u. Najwięcej połączeń obsługuje port Kennedy'ego. Ciekawostką jest, że wszystkie samoloty startujące z JFK zaraz po wzniesieniu się muszą wykonać skręt w lewo, aby ominąć obszar powietrzny samolotów startujących z La Guardia i Newark'u. W powietrzu jak i na ziemi panuje potworny tłok i już tylko względy bezpieczeństwa określają maksymalną ilość przyjmowanych i odprawianych "lotów".
Do dyspozycji pasażerów jest osiem terminali pasażerskich, które oferują wiele usług i udogodnień w tym restauracje, kawiarnie, bary, sklepy, obiekty działalności gospodarczej, dostęp do Internetu i bankomaty.
Użyteczne informacje
Wszelkich informacji dotyczących podróży i lotniska można uzyskać pod czynnym 24h numerem telefonu + 1 718-244-4444
Przez 24 godziny na dobę działają punkty informacyjne dla pasażerów (komunikacja, rezerwacja miejsca w hotelu, finanse).
Lotnisko umożliwia wypożyczenie samochodów. W hali przylotów każdego z terminali są biura wypożyczalni samochodów lub bezpłatne telefony umożliwiające rozmowę z agentem. Do dyspozycji pasażerów są firmy:
• Avis, tel.+1 718 244-5406
• Budget, tel. +1 718 656-1890
• Dollar, tel. +1 866 434-2226
• Enterprise, tel. +1 718 659-1200
• Hertz, tel. +1 718) 656-7600
• National Car Renta, tel. +1 718) 632-8300
W pobliżu lotniska znajdują się dwa rodzaje parkingów:
-
Parking długoterminowy (Long-Term Parking) – znajduje sie około 4 mil od terminali, jedna doba kosztuje 15 dolarów, do terminali kursuje bezpłatna kolejka AirTrain.
-
Parking krótkoterminowy (Daily Parking in the Central Terminal Area) – znajduje się bliżej terminali, godzina postoju kosztuje 6 dolarów, doba – 30 dolarów.
Akceptowane formy płatności to gotówka oraz karty American Express, Discover Card, MasterCard i Visa. Informacja parkingowa +1 718 244 4168.
Komunikacja
System komunikacyjny na lotnisku jest dobrze rozwinięty. Do dyspozycji pasażerów są licencjonowane taksówki, autobusy, kolejka i metro.
TAKSÓWKI
Charakterystyczne żółte taksówki, należące do New York City Taxi & Limousine Commission, oferują przejazd z lotniska na Manhattan za stałą opłatę 45 dolarów. Podróż w przeciwną stronę, z Manhattanu na lotnisko Nowy Jork (JFK), kosztuje już według wskazań taksometru.
TRANSPORT KOLEJOWY
Na lotnisko Nowy Jork (JFK) można dojechać pociągiem Long Island Rail Road lub metrem Subway A (koszt biletu 2 dolary). Pasażerowie podróżujący LIRR przesiadają się na stacji kolejowej Jamajca Station natomiast podróżujący metrem na stacji Howard Beach w kolejkę jednoszynową AirTrain, która dostarcza ich na odpowiedni terminal (koszt to 5 dolarów).
Kolejką jednoszynową AirTrain można poruszać się za darmo tylko w obrębie lotniska, pomiędzy terminalami, parkingami oraz punktami wynajmu aut.
TRANSPORT AUTOBUSOWY
Lotnisko JFK połączone jest z miastem wieloma liniami autobusowymi. Dla pasażerów udostępniono bezpłatny autobus dojeżdżający do metra – tylko z ważnym biletem MetroCard.
Dostępne są też autobusy, które oferują bezpośrednie połączenia z innymi lotniskami Nowego Jorku.
Oficjalna strona internetowa lotniska
www.kennedyairport.com
Adres
John F. Kennedy International Airport
Jamaica, New York 11430
Główni przewoźnicy
Loty do JFK obsługują między innymi: Aer Lingus, Aeroflot, Air Canada, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Czech Airlines, Delta, Delta Connection, Finnair, Iberia, KLM, LOT, Lufthansa, Royal Air Maroc, Royal Jordanian, South African Airways, SN Brussels Airlines, Swiss International Air Lines, United Airlines.
Zobacz również
Jeżeli planujesz podróż do Australii, prawdopodobnie zainteresują Cię tanie loty z Poznania do Melbourne lub tanie loty z Wrocławia do Brisbane.
Nasi użytkownicy szukali też tanich lotów z Warszawy do Perth.
Popularne wyszukiwania: Tanie loty ze Stansted do Katowic, tanie loty do Dubaju, tanie bilety z Warszawy do Tel Avivu, loty krajowe, wyszukiwarka lotów, Loty do Australii.