- Szczegóły
- sobota, 21 grudzień 2024 13:23
Lotniska na Madagaskarze
Znajdź nas w social mediach
Madagaskar, czwarta co do wielkości wyspa na świecie, czerwony raj dla miłośników natury i podróżników, dysponuje aż 104 lotniskami, ale tylko 27 z nich posiada betonowe pasy startowe. Tylko dwa lotniska mają status międzynarodowych portów lotniczych: lotnisko w Antananarywie, stolicy kraju, oraz lotnisko na wyspie Nosy Be, będącej największym kurortem w kraju, oferującej sezonowe bezpośrednie połączenia do Paryża, Mediolanu i Rzymu.
Największym portem lotniczym na Madagaskarze jest wspomniane już lotnisko Antananarywa (TNR), położone 17 km od stolicy kraju, na które dolecieć można z Europy, Azji i z innych krajów afrykańskich.
Na Madagaskar nie można dolecieć bezpośrednio z Polski. Jedyne bezpośrednie połączenia z Europy dostępne są z Mediolanu, Rzymu, Paryża i Marsylii. Istnieją też bezpośrednie połączenia na Madagaskar z Kenii, RPA, Mauritiusu i Tajlandii.
Główni przewoźnicy
Narodowym przewoźnikiem Madagaskaru jest linia lotnicza Air Madagaskar, powstała w 1962 roku, operująca 5 Boeingami i 9 samolotami turbośmigłowymi (ATR 42/72, DHC-6). Na wyspę latają także między innymi: Air France, Air Mauritius, Comores Aviation, Corsairfly, Kenya Airways, South African Airlines, Air Italy.
Przewozy regionalne
Przeloty regionalne obsługuje głównie linia Air Madagaskar. Nie ma bezpośrednich połączeń między poszczególnymi miastami. Cały ruch odbywa się przez stolicę kraju, Antananarywę. Niestety, ostatnio przewoźnik nie radzi sobie z ilością chętnych na loty, szczególnie w sezonie. Przeloty krajowe w jedną stronę kształtują się mniej więcej na poziomie 100-150 USD. Przewozy regionalne obsługuje także prywatna firma czarterowa Tiko Air z bazą na Antananarywie.